CSIRT KNF ponownie ostrzega przed fałszywymi reklamami w mediach społecznościowych. Tym razem cyberprzestępcy wzięli sobie na cel klientów sklepów odzieżowych i obuwniczych.
Cyberprzestępcy nie ustają w swoich wysiłkach wyłudzenia danych i pieniędzy internautów. W ostatnich latach coraz częściej można spotkać zorganizowane kampanie reklamowe, przekierowujące użytkowników na fałszywe strony internetowe, na których można stracić pieniądze.
CSIRT, czyli zespół działający przy Komisji Nadzoru Finansowego w swoim najnowszym poście na Twitterze ostrzega Polaków przed fałszywymi reklamami i stronami internetowymi. Tym razem organizacja wyłapała kilka reklam celujących w klientów sklepów obuwniczych i odzieżowych.
Poniżej prezentujemy przykłady niebezpiecznych reklam zamieszczanych przez oszustów w mediach społecznościowych.
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) October 27, 2023
Zachowajcie ostrożność! 2/2 pic.twitter.com/uKOJHkBMc3
W mediach społecznościowych pojawiły się fałszywe reklamy przedstawiające oferty marek Cropp, eobuwie.pl, Mohito i Sinsay. Oszuści skupiają się nie tylko na Facebooku, gdyż fałszywe reklamy możemy znaleźć również na Instagramie. Po kliknięciu jednej z nich użytkownik zostanie przeniesiony na fałszywą stronę z formularzem danych. W ten sposób cyberprzestępcy mogą zyskać dostęp do naszych danych.
Zobacz: Alior Bank odda Ci nawet 1000 zł. Sprawdź warunki nowej promocji
Zobacz: mBank odcina prąd. W weekend klientów czekają utrudnienia
Źródło zdjęć: Morumotto / Shutterstock.com
Źródło tekstu: CSIRT KNF