Atak na użytkowników Allegro. Zaczyna się od zwrotu
W ostatnim czasie pojawiła się zmasowana akcja phishingowa wycelowana w klientów przedsiębiorstwa aukcyjnego Allegro. Niektórzy mogą stać się adresatami fałszywych wiadomości e-mail.

Za oficjalny początek Allegro uznaje się grudzień 1999 roku. Od tamtej pory przedsiębiorstwo przeszło długą drogę, oferując swoje usługi początkowo wyłącznie w Polsce, lecz wkrótce rozszerzając działalność również na inne kraje Europy. Aktualnie z platformy można skorzystać w sześciu krajach Starego Kontynentu i jest to jednocześnie największa tego typu platforma w Europie. Nic zatem dziwnego, że jest również łakomym kąskiem dla wszelkiej maści oszustów.
Klienci Allegro zagrożeni
CSIRT KNF ponownie ostrzega internautów przed zagrożeniem. Tym razem chodzi o serwis aukcyjny Allegro, który jest jednocześnie największym tego typu portalem w Polsce. Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail na losowe adresy, licząc na to, że trafią na klientów sklepu.



Uwaga!
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) January 23, 2024
Cyberprzestępcy przesyłają fałszywe wiadomości e-mail podszywające się pod platformę @Allegro_Group, w których informują użytkowników o braku dostępności zamówionego towaru i konieczności potwierdzenia zwrotu środków.
W rzeczywistości link znajdujący się w wiadomości… pic.twitter.com/DczjVz9EaJ
Z treści takich wiadomości wynika, że zamówiony wcześniej towar nie jest dostępny oraz pojawia się link do konieczności potwierdzenia zwrotu środków. W rzeczywistości przekierowuje na fałszywą stronę, na której oszuści wyłudzają dane kart płatniczych.
Do całej sytuacji odniosło się już Allegro, informując: "Dziękujemy za sygnał. Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość związaną z Allegro, przekaż ją do nas, wraz ze zrzutami ekranu, na adres [email protected] – zajmiemy się sprawą niezwłocznie."