Zapachowa Era
W USA około 60% a w Europie Zachodniej od 30% o 40% firm stosuje marketing zapachowy jako formę autopromocji i wsparcia sprzedaży produktów. W Polsce robi to dziesięć razy mniej, czyli tylko 3-5% przedsiębiorstw, między innymi Era - pisze Puls Biznesu.
W USA około 60% a w Europie Zachodniej od 30% o 40% firm stosuje marketing zapachowy jako formę autopromocji i wsparcia sprzedaży produktów. W Polsce robi to dziesięć razy mniej, czyli tylko 3-5% przedsiębiorstw, między innymi Era - pisze Puls Biznesu.
Do salonów Ery wprowadziliśmy specjalnie dobrany zapach, aby jej klienci mieli odczucie, że korzystają z usług profesjonalnej, stale rozwijającej się firmy — wyjaśnia Tomasz Białecki, prezes BM Factus Polska, jednej z firm, które pomagają w zapachowym marketingu.
Ten zapach obecny jest też podczas konferencji, targów oraz imprez firmowych tego operatora komórkowego.
Marketing zapachowy jest wykorzystywany od połowy lat 90. i staje się coraz bardziej popularny. Nie tylko człowiek, ale też przedsiębiorstwo (wizerunek, marka, produkty) chce się kojarzyć z jedynym w swoim rodzaju i jednocześnie kuszącym klientów aromatem.