ćNetia po 3 kwartałach miała przychody na poziomie 1,175mld zł (wzrost o 5% w stosunku rocznym) i 42,3 mln zł zysku netto (w analogicznym okresie zeszłego roku była to strata w wysokości 10,4 mln zł). ćNetia po 3 kwartałach miała przychody na poziomie 1,175mld zł (wzrost o 5% w stosunku rocznym) i 42,3 mln zł zysku netto (w analogicznym okresie zeszłego roku była to strata w wysokości 10,4 mln zł). W samym III kwartale Netia miała 394,5 mln zł przychodów (wzrost o 0,2% względem II kwartału) i 12,4 mln zł zysku netto (w II kwartale było to 15,6 mln zł). Baza klientów usług szerokopasmowych zwiększyła się do 653.901 na dzień 30. września, co stanowiło wzrost o 5% z poziomu 623.579 na dzień 30. czerwca oraz o 33% z poziomu 489.823 na dzień 30. września 2009 roku. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,1% z 9,0% na dzień 30. września 2009 roku, a udział w rynku nowych przyłączeń stacjonarnych usług szerokopasmowych netto wyniósł około 31% w okresie styczeń-wrzesień i 36% w III kwartale. Netia przyłączyła w III kwartale 30.322 klientów stacjonarnych usług szerokopasmowych netto, co stanowi wzrost o 50% wobec 20.212 klientów tych usług pozyskanych w II kwartale. Wzrost liczby przyłączeń nowych abonentów kwartał do kwartału wynika m.in. z akwizycji sieci ethernetowych, w ramach których pozyskano 6.521 klientów w III kwartale i 8.312 klientów w okresie styczeń-wrzesień. Na dzień 4. listopada baza klientów usług szerokopasmowych Netii wyniosła blisko 667 tys. Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR + LLU) wyniosła 1.213.584 na dzień 30. września, co stanowiło wzrost o 3% z poziomu 1.182.316 na dzień 30. czerwca oraz o 6% z poziomu 1.146.876 na dzień 30. września 2009 roku. Łącznie Netia przyłączyła w III kwartale 31.268 klientów usług głosowych netto. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł do 12,8% z 11,2% w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Na dzień 30. września usługi dla 32% klientów usług głosowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii. Do końca roku Netia zamierza mieć łącznie 1.225.000 klientów usług głosowych. LLU. Na dzień 30. września Netia posiadała 437 uwolnionych węzłów z dostępem do około 4 mln linii abonenckich i obsługiwała łącznie 98.555 klientów w ramach technologii LLU. Spółka przyłączyła w III kwartale 25.454 klientów w stosunku do 13.596 klientów pozyskanych w ubiegłym kwartale oraz 13.957 w III kwartale 2009 roku. W tym 17.069 przyłączeń netto stanowiły migracje klientów BSA/WLR na LLU, a 8.385 to wzrost organiczny. Na dzień 4. listopada Netia posiadała ponad 107.000 klientów LLU oraz 475 uwolnionych węzłów abonenckich. Netia zakłada uwolnienie łącznie ponad 500 węzłów do końca roku. W związku z dobrymi wynikami projektu LLU, a także biorąc pod uwagę zaostrzoną konkurencję na rynku BSA w wyniku zdania testu zawężenia marży przez nową, tańszą ofertę detaliczną TP, Netia rozważa kontynuację rozbudowy sieci LLU i jej powiększenie z ponad 500 do 700 węzłów. Netia podtrzymuje prognozę wyników operacyjnych i finansowych na koniec 2010 roku i zakłada pozyskanie700 tys. klientów usług szerokopasmowych, 1,225 mln klientów usług głosowych oraz uwolnienie łącznie ponad 500 węzłów LLU. Prognoza nie uwzględnia bazy klientów możliwej do pozyskania w ramach kolejnych potencjalnych akwizycji sieci ethernetowych. Prognoza przychodów szacowana jest na poziomie ponad 1,55 mld zł. Nakłady inwestycyjne szacowane są na poziomie 220 mln zł. Netia oczekuje osiągnięcia zysku netto w całym 2010 roku.