Wyniki Centertela po 2Q07

Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na koniec I kwartału 2007 roku wyniósł 33,4%, 12 miesięcy wcześniej było to 34,3%. Udział pod względem aktywacji netto w II kwartale wyniósł 23,4% - napisała firma w komunikacie.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Centertela po 2Q07

Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na koniec I kwartału 2007 roku wyniósł 33,4%, 12 miesięcy wcześniej było to 34,3%. Udział pod względem aktywacji netto w II kwartale wyniósł 23,4% - napisała firma w komunikacie.

Centertel w I półroczu miał 3,824 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 6,8% wobec analogicznego okresu 2006 roku.

Zysk operacyjny w tym segmencie wzrósł po sześciu miesiącach do 866 mln zł z 591 mln zł przed rokiem, przy marży operacyjnej brutto na poziomie 1,472 mld zł wobec 1,163 mld zł w pierwszym półroczu 2006. Po trzech miesiącach 2007 roku było 416 mln zł zysku operacyjnego wobec 232 mln zł przed rokiem.

Liczba klientów usług komórkowych nadal dynamicznie rośnie, ale na wielkości przychodów niekorzystnie odbiły się obniżki stawek za zakończenie połączeń w sieciach komórkowych (o 22% w październiku 2006 roku i o 10% w maju 2007 roku). Wzrost przychodów byłby niższy również bez powyższych decyzji regulacyjnych, gdyż wysoki poziom penetracji zaczyna powoli ograniczać liczbę nowych aktywacji - napisano w komunikacie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Liczba klientów

2Q07

1Q07

2Q06

Postpaid

5,188 mln

4,986 mln

4,361 mln

Prepaid

7,867 mln

7,794 mln

6,763 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

2 tys.

Razem

13,056 mln

12,781 mln

11,127 mln

Pokaż więcej



Prepaid

Postpaid

Łącznie

2Q07

2Q06

2Q07

2Q06

2Q07

2Q06

ARPU

21,8 zł

27,2 zł

91,8 zł

98,8 zł

49,3 zł

55,7 zł

AUPU

44,5 min

38,2 min

196,7 min

182,2 min

104,4 min

95,5 min

SAC

12,0 zł

15,9 zł

567,9 zł

507,3 zł

137,4 zł

133,3 zł

Pokaż więcej

Average Revenue Per User

Average Usage Per User

Subscriber Acquisition Cost




 

postpaid

prepaid

1Q06

4,2%

8,2%

2Q06

3,1%

5,0%

3Q06

2,9%

9,0%

4Q06

2,8%

6,2%

1Q07

3,1%

11,2%

2Q07

2,6%

13,1%

Pokaż więcej