Vodafone kiepsko wiedzie się w Japonii
Baza abonencka japońskiego Vodafone pomniejszyła się w zeszłym miesiącu o prawie 60 tys. klientów do 15,15 mln - czyli poziomu z sierpnia zeszłego roku.
Baza abonencka japońskiego Vodafone pomniejszyła się w zeszłym miesiącu o prawie 60 tys. klientów do 15,15 mln - czyli poziomu z sierpnia zeszłego roku.
Wg. słów analityków winę ponosi za to sam Vodafone niedoceniając lokalnego rynku. Oferowane przez niego telefony nie miały pewnych podstawowych i ważnych funkcji, jak np. japońskiego słownika T9.
Mimo wszystko Vodafone zdobył w Japonii w styczniu 161 tysięcy abonentów telefonii 3G osiągając liczbę 527 tys obsługiwanych klientów. Taki przyrost nowych aktywacji nie zrównoważył odpływu klientów w sieci GSM - aż 220 tys w samym styczniu.
Te wyniki są jednak bardzo skromne, gdyż NTT DoCoMo w tym samym czasie pozyskał prawie 818 tys klientów.