Vectra nie będzie walczyć cenami na Internet
Operator kablowy Vectra analizuje możliwość wejścia na rynek jako MVNO śladem za siecią Aster. Raczej nie będzie obniżek cen dostępu do Internetu, bo oferty Tele2 czy Netii są na granicy opłacalności i w dłuższym horyzoncie czasowym są trudne do obronienia - powiedział w wywiadzie dla Gazety Prawnej Tomasz Żurański, prezes firmy.
Operator kablowy Vectra analizuje możliwość wejścia na rynek jako MVNO śladem za siecią Aster. Raczej nie będzie obniżek cen dostępu do Internetu, bo oferty Tele2 czy Netii są na granicy opłacalności i w dłuższym horyzoncie czasowym są trudne do obronienia - powiedział w wywiadzie dla Gazety Prawnej Tomasz Żurański, prezes firmy.
(Agresywna oferta - przyp.red.) dla Netii może skończyć się koniecznością ogłoszenia kolejnej strategii, odmiennej od obecnej. Finansowo nie może się ona udać, bo przychody przy takich cenach są najprawdopodobniej poniżej kosztów, chyba że operator będzie zarabiał na innych usługach - na przykład telefonii stacjonarnej i pogłębi współpracę z Playem. Dla klientów efekt będzie pozytywny. Duża konkurencja, także cenowa, zmusza wszystkich na rynku do tworzenia lepszych ofert - powiedział Żurański.
Prezes w wywiadzie powiedział także, że obecnie z usług cyfrowej telewizji korzysta 70 tys. klientów, a do końca roku powinno być ich 120 tys. po rozszerzeniu oferty o kolejnych 20 miast. W ciągu 30 miesięcy w zasięgu cyfrowej telewizji ma być 70% klientów, których teraz jest prawie 650 tys.
Mówiąc o MVNO prezes stwierdził, że trzeba jednak pamiętać, że ten rynek charakteryzuje się niskimi marżami. Ceną będzie więc trudno wygrać walkę o klienta i zdobyć odpowiednie przychody. Jedyny sposób to ciekawe usługi. Analizujemy ten rynek i jeśli uznamy, że warto, to na niego wejdziemy. Decyzja powinna zapaść do końca tego roku, tak by można było wprowadzić ofertę w pierwszej połowie przyszłego roku.