Urządzenia mobilne pomagają w trakcie zakupów

Konsumenci dokonujący większości zakupów przez Internet mają w zwyczaju porównywać cen towarów w sklepach internetowych. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do sieci w komórkach coraz częściej ten sam zwyczaj przejmują konsumenci w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Urządzenia mobilne pomagają w trakcie zakupów

Konsumenci dokonujący większości zakupów przez Internet mają w zwyczaju porównywać cen towarów w sklepach internetowych. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do sieci w komórkach coraz częściej ten sam zwyczaj przejmują konsumenci w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach.

Instytut GfK zapytał użytkowników telefonów komórkowych w 23 krajach, w jaki sposób, zazwyczaj, korzystają ze swoich telefonów komórkowych w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40% wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36%).

Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, że mężczyźni przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42% i 37%). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20 a 29 rokiem życia. Niemal połowa z nich (49%) deklaruje regularne używanie telefonu komórkowego w celu porównywania cen. Kolejne aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat (odsetki deklaracji po 45%).

Zważywszy na znaczną liczbę klientów sklepów tradycyjnych, którzy posiadają dostęp do internetu, sklepy takie zmuszone są do uwzględnienia tego faktu w swoich działaniach - komentuje Adrian Hobbs z GfK.
Bieżące i precyzyjne monitorowanie cen konkurencji w internecie oraz szybkie podejmowanie odpowiednich decyzji w zakresie polityki cenowej, to główne czynniki decydujące o sukcesie, zarówno sklepów tradycyjnych, jak i internetowych. Dotyczy to w szczególności sprzedawców z Azji i Ameryki Południowej, bo to właśnie w tych regionach klienci najchętniej korzystają z telefonów komórkowych podczas wizyty w sklepie stacjonarnym - dodaje Hobbs.

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających z telefonów komórkowych w celu porównywania cen w internecie występują w Korei Południowej (59%), Chinach (54%) i Turcji (53%). Najrzadziej z możliwości porównania cen korzystają mieszkańcy Ukrainy (11%), RPA (15%) i Indii (17%).

Dalsza część tekstu pod wideo