Tylko co czwarta wśród 10 tys. najpopularniejszych witryn dostępna jest w wersji mobilnej
Badania Company Data Trees przeprowadzone na bazie 10 tys. najpopularniejszych witryn internetowych wskazują, że jedynie 23,75% właścicieli stron zdecydowało się na przygotowanie mobilnej wersji serwisu.
Badania Company Data Trees przeprowadzone na bazie 10 tys. najpopularniejszych witryn internetowych wskazują, że jedynie 23,75% właścicieli stron zdecydowało się na przygotowanie mobilnej wersji serwisu.
Niewiele większy odsetek "mobilności" wykazały witryny wydawców (definiowanych jako ci publikujący reklamy) - 25,67%. Powyższe dane dotyczą września i choć nie zachwycają, to jednak i tak są znacznie bardziej optymistyczne niż te ze stycznia tego roku, gdy odsetek wynosił odpowiednio 14,32 i 14,67% (wzrost o 66 i 75%).
Główną barierą w rozwoju mobilnych wersji serwisów jest niejednorodność platform mobilnych i dostępnych dla nich form reklamy. W efekcie strony w różnym stopniu przystosowane są do obsługi przez poszczególne telefony - dla jednych są zbyt proste, dla innych znowu zbyt rozbudowane.
Badanie Compuwere z września tego roku "Gomez Application Performance Monitor" pokazało znaczące różnice w szybkości otwierania zoptymalizowanych pod kątem mobilności stron. Średnia prędkość otwierania stron wyniosła dla HTC Evo 9,9 sekundy, 10,8 sekundy dla iPhone'a 4, średnio 13,8 sekundy potrzebował BlackBerry Torch, a 15,3 sekundy Motorola Droid.
Warto również zauważyć, że trend do tworzenia mobilnych wersji witryn spotkał się obecnie z zaskakująco dużym postępem technicznym. Zdarza się już, że strona internetowa otwiera się szybciej na smatrtfonie niż na komputerze i to bez konieczności dodatkowej optymalizacji. A na dużych, wysokiej rozdzielczości ekranach, mobilne wersje witryn wyglądają mało atrakcyjnie.
Mobilna wersja serwisu TELEPOLIS.PL dostępna jest od długiego już czasu pod adresem m.telepolis.pl.