Telefon do obsługi windy, płatności i biletów

Od lipca mieszkańcy 53-piętrowego wieżowca Shinjuku Park Tower w Tokio będą mogli przetestować nowy system kontroli dostępu, który zmieni ich telefony komórkowe w kartę dostępu i system zdalnego sterowania windą.

Redakcja Telepolis
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telefon do obsługi windy, płatności i biletów

Od lipca mieszkańcy 53-piętrowego wieżowca Shinjuku Park Tower w Tokio będą mogli przetestować nowy system kontroli dostępu, który zmieni ich telefony komórkowe w kartę dostępu i system zdalnego sterowania windą.

Mieszkańcom z telefonem, zawierającym kartę chipową Felica Sony wystarczy zbliżyć aparat do czytnika, by uruchomić windę. Dzięki telefonowi, mogą uprzednio zaprogramować piętro, na które chcą wjechać, pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.

Oprócz funkcji karty dostępu, telefon komórkowy wyposażony w kartę Felica może służyć także za elektroniczną portmonetkę, a od 2006 roku również jako bilet w komunikacji miejskiej.

Dalsza część tekstu pod wideo