Lidl rozdaje Iphone'a X! Spokojnie, to tylko kolejny cyberatak
Lidl rozdaje darmowe smartfony! Jeśli jesteś w gronie szczęśliwców i dostałeś maila z informacją, że wygrałeś Samsunga Galaxy S9 lub iPhone'a X, to nie czekaj - podawaj dane swojej karty kredytowej, wysyłaj i... płacz. Właśnie stałeś się ofiarą oszustwa.

O ataku poinformowała firma ESET zajmująca się ochroną antywirusową. Zgłosił się do niej zaniepokojony klient, który otrzymał wiadomość wysłaną rzekomo przez Lidla. Bardzo starannie przygotowany mail informuje o wygranej smartfonu - Samsunga Galaxy S9 lub iPhone'a X, który jest nagrodą za wzięcie udziału w ankiecie.



Każdy bardziej doświadczony użytkownik Internetu w ten sposób "wygrał" już iPhone'a tyle razy, że z daleka wyczuje oszustwo. Wiele osób może się jednak nabrać na otrzymaną wiadomość, szczególnie że wygląda ona na autentyczną. Podobnie jak strona internetowa, na którą przekierowuje link zamieszczony w treści maila. Stylizowana na autentyczną stronę internetową Lidla witryna prosi użytkownika o wypełnienie ankiety i podanie takich danych jak numer karty płatniczej, z kodem CVV włącznie. Jeśli więc sama wiadomość wysłana z domeny mail2.anaurk.info nie wzbudziła w nikim podejrzeń, to przynajmniej w tym momencie w głowie powinna zapalić się czerwona lampka ostrzegawcza.
Zobacz: Nawet miliard telefonów na całym świecie może być narażonych na atak przez SIM
Zobacz: Revolut ostrzega 6 mln klientów przed atakami phishingowymi
Cała sprawa została przekazana do informacji Lidla. To jednaka na pewno nie rozwiąże sprawy, bo tego typu oszustwa pojawiają się niemal codziennie. Schemat działania jest taki sam, różny jest tylko poziom staranności w przygotowaniu fałszywego maila lub strony internetowej.