DAJ CYNK

Alior Bank rozszerza wykorzystanie robotów

26.01.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 4199

Ważne 2

1

Alior Bank w 2017 roku w dużym stopniu wykorzystywał mechanizmy sztucznej inteligencji Dronn. W najbliższym czasie bank planuje dalsze rozszerzanie skali jego działalności, m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.



Alior Bank w 2017 roku w dużym stopniu wykorzystywał mechanizmy sztucznej inteligencji Dronn. W najbliższym czasie bank planuje dalsze rozszerzanie skali jego działalności, m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.

Robotyzacja i automatyzacja to jedne z kluczowych założeń "Cyfrowego buntownika" - strategii banku na lata 2017-2020, która jest odpowiedzią na zmiany technologiczne w sektorze bankowym. Alior Bank wykorzystuje m.in. Wirtualnego Doradcę - system Dronn wspierający zdalny kontakt z klientami. Dronn to wykorzystywany w banku od 2015 r. system oparty na sztucznej inteligencji, biometrii i analityce mowy, należący do najbardziej zaawansowanej generacji robotów. Został zaprojektowany tak, by prowadzić z klientami swobodną, logiczną rozmowę - reagować na odpowiedzi i zadawać dopasowane do nich pytania. Wirtualny Doradca wykorzystywany jest w procesie miękkiej windykacji oraz badaniach marketingowych. W ramach nowej strategii banku nie tylko Dronn wspiera proces robotyzacji. Bank wskazał do robotyzacji 118 procesów, które będą stopniowo optymalizowane w ciągu najbliższych trzech lat.

W roku 2017 skala działań Dronna objęła 963 tys. połączeń w windykacji Alior Banku oraz 239 tys. rekordów w windykacji dla partnera zewnętrznego. Ponadto Wirtualny Doradca przeprowadził prawie 1,3 mln. rozmów ankietowych w ramach procesu segmentacji klientów oraz kontaktował się z 77 tys. osób w celu zebrania oświadczeń o rezydencji podatkowej (FATCA). W najbliższym czasie system zostanie wdrożony m.in. w zakresie wsparcia sprzedaży zdalnej.

Wirtualny Doradca został zintegrowany ze środowiskiem do obliczeń statystycznych oraz wizualizacji wyników. Rozwiązanie to pozwala mu wykorzystywać modele statystyczne w czasie rzeczywistym i, na podstawie danych pozyskanych od klienta, podejmować decyzje w kwestii dalszego przebiegu rozmowy. Prowadzone są prace nad dalszym rozwojem narzędzia. Obejmują one przede wszystkim wdrożenie uczenia maszynowego oraz rozumienie języka naturalnego. Pierwsza z technologii jest innowacyjną metodą samouczenia się maszyn w oparciu o analizę danych i odnajdywanie zawartych w nich wzorców. Dzięki algorytmom uczenia maszynowego, komputery mogą samodzielnie analizować dane oraz automatycznie tworzyć i dostosowywać modele w celu samodoskonalenia i nabywania nowej wiedzy, potrzebnej do rozwiązania zadanego problemu. Wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, bez potrzeby wcześniejszego zaprogramowania przez człowieka. Rozumienie języka naturalnego jest z kolei technologią, która pomoże usprawnić moduł rozpoznawania mowy.

Źródło tekstu: Alior Bank

Komentarze
Zaloguj się
15. applefan_
0

2018-01-30 08:35:00

@14 oj. Odważne słowa. Nie kupujesz w takim razie w necie, nie korzystasz z bankowości internetowej przy każdej operacji wymagasz kontaktu z ludźmi itd. Obudź się. To już się dzieje, a Ty nie masz na to żadnego wspływu. My jako gatunek homo sapiens jesteśmy do wyeliminowania przez nowocześniejszy gatunek, który stworzy jeszcze lepszy.

Odpowiedz

14. ~HWA
0

2018-01-29 11:56:59

ChXJ z tego będzie bo durnie nie kumaja ze ludzie ludzie mają w *** roboty chcą rozmawiac z ludzmi .

Odpowiedz

13. ~
0

2018-01-27 01:51:12

Kilka dni temu zadzwonił do mnie taki automat z Aliora. Wkurzyło mnie, że nasyłają na mnie automat i już po pierwszym pytaniu się rozłączyłem.

Odpowiedz

12. applefan_
1

2018-01-26 19:05:59

To juz ostatnie lata kiedy ludzie beda mogli sobie jeszcze na cos pozwolic. SI jest juz bardzo zaawansowana - wspolpracuje z wieloma firmami, ktore sa bardzo zaawansowane w wykorzystywaniu SI do wielu roznych dziedzin i moge z pelna odpowiedzialnoscia stwierdzic ze juz bardzo niedlugo praca kazdego czlowieka bedzie zastapiona przez maszyny. Paradoksalnie Ci ktorych praca polega tylko na mysleniu np zarzady firm beda do odstrzalu w pierwszej kolejnosci. Tylko systemy sa w stanie generowac sciezki dojscia w masakryczna skutecznoscia, a z analiza nieskonczonej ilosci danych, gield, bigdaty 24h/7 zadna grupa ludzi nie moze sie rownac. Rynek pracownika tak szybko jak sie zaczal tak sie skonczy i wiecej juz nie wroci.

Odpowiedz

11. ~Callm7 []
0

2018-01-26 18:07:50

9) co ty pleciesz?

Odpowiedz

10. ~soft
0

2018-01-26 18:04:03

#9. CaIm7). Bojowy jesteś:)

Odpowiedz

9. ~CaIm7
0

2018-01-26 17:36:25

@1,5) miękka czy twarda, i tak ich nikt się nie boi, jestem takiego zdania, nie ma ludzi niezniszczalnych.

Odpowiedz

8. ~CaIm7
0

2018-01-26 17:31:52

Ciekawe jaką stawkę za godzinę pracy płacą takiemu robotowi?:-D :-D :-D

Odpowiedz

7. ~...
0

2018-01-26 15:27:43

Skynet, zbliża się wielkimi krokami

Odpowiedz

6. ~Hydraulika
-2

2018-01-26 15:26:55

To ci od niższej kultury bankowości? Nie polecam

Odpowiedz

0

2018-01-26 14:59:55

@1 Miękka to są tylko delikatne groźby i przypomnienie o zaległościach :)

Odpowiedz

4. ~adam
1

2018-01-26 14:44:26

Sztuczna inteligencja deep learning jest wprowadzana masowo w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Systemy te przeszukują internet i gromadzą ile sie da o swoich klientach. W UK kolesiowi taki system podniósł bardzo cenę ubezpieczenia OC za samochód bo znalazł w sieci, że ma bardzo bogatych znajomych więc system założył, że wzrosło dla ubezpieczyciela ryzyko wysokich wypłat z tytułu ubezpieczenia.Docelowo sztuczna inteligencja wyprze z rynku pracy analityków, księgowych, tłumaczy, lekarzy a uzupełniona o cybernetyczne ciało wyprze w ogóle ludzi ze wszystkich dziedzin. Jak stwierdziła sztuczna inteligencja zawiadująca Matriksem - "wszyscy jesteście zbędni". Ewolucja przyspiesza a człowiek to tylko pośrednie ogniwo. Sztuczna inteligencja osiągnie samoświadomość pewnie jeszcze w tym wieku po czym szybko prześcignie ludzi i sama zacznie tworzyć swoje jeszcze bardziej inteligentne wersje

Odpowiedz

3. ~zgred
2

2018-01-26 14:31:52

Apropo Alior . Informujemy iż : Alior Bank wprowadzi w pierwszym kwartale 2018 roku usługę3D Secure, dzięki której zostanie zwiększone bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartami w Internecie.

Odpowiedz

2. ~
-2

2018-01-26 14:28:46

Dobrze, że od 5 lat nie mam z tymi wariatami nic wspólnego, nagrywanie pracowników banku którzy siedzą jak na szpilkach, nagrywanie audio-video klientów siedzących przy pracownikach, big data i ocenianie na podstawie fejsbuka czy dać ci kredyt czy nie dać, nałowili głupich emerytów i rencistów poprzez akcje typu opłacanie wszystkich rachunków za 0 zł w zamian za założenie konta i teraz szaleją :Da aplikacja mobila chyba najgorsza ze wszystkich banków, wystarczy spojrzeć na średnią ocen - 2 :D

Odpowiedz

1. ~soft
1

2018-01-26 13:51:06

Miękka windykacja :DRozumiem, że twarda windykacja załatwiana jest przez smutnych panów z kastetami? ;-)

Odpowiedz