T-Mobile uruchomił stronę pokazującą trendy w korzystaniu z magentowych usług w czasie pandemii
18 maja 2020 roku wystartowała strona internetowa, na której T-Mobile Polska będzie publikować informacje i analizy dotyczące trendów w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych w kontekście epidemii koronawirusa.

Nowa strona to nie pierwsza taka inicjatywa T-Mobile. Magentowy operator od lat uważnie przygląda się rynkowi, czego owocem były między innymi raporty dotyczące cyberbezpieczeństwa polskich przedsiębiorstw, ukazujące obraz dynamicznej transformacji zagrożeń i sposobów zapewniania ochrony w sektorze ICT. Na początku tego roku firma opublikowała dane dotyczące wpływu technologii na związki międzyludzkie. Aktualnie takim ważnym obszarem intensywnej przemiany stał się cały segment usług telekomunikacyjnych i cyfrowych – zarówno pod względem zachowań i potrzeb użytkowników indywidualnych, jak i podmiotów biznesowych. T-Mobile postanowił podzielić się swoimi obserwacjami tym razem nie w formie raportu, lecz specjalnego bloga z przekrojowymi i różnorodnymi danymi na temat obecnie zachodzących zmian w konsumpcji usług telekomunikacyjnych.
Zobacz: T-Mobile pomaga przedsiębiorcom w pracy zdalnej
Zobacz: T-Mobile chwali się najlepszą siecią w nowej kampanii „Bez nonsensów”



Treści, które czytelnicy znajdą na nowym portalu, to interaktywne wykresy ukazujące dane w kontekście konsumpcji usług cyfrowych i telekomunikacyjnych. T-Mobile zaplanował także sekcję blogową z krótkimi notkami, komentującymi i podsumowującymi w jasny i przystępny sposób informacje zawarte w statystykach. Wśród omawianych zagadnień pojawią się na przykład zmiany w mobilności Polaków, nowy sposób użytkowania usług telekomunikacyjnych czy dane dotyczące migracji klientów T-Mobile podczas majówki czy świąt wielkanocnych. Ze strony można dowiedzieć się więcej o 40-procentowym wzroście liczby wykonywanych połączeń po wprowadzeniu obostrzeń czy aż 50-procentowym spadku mobilności Polaków w tym okresie. Portal sukcesywnie będzie uzupełniany o kolejne dane i wpisy, dostarczające nowych informacji.
T-Mobile w czasie pandemii
Oto, jakie dane teraz można znaleźć na stronie t-mobile-covid19.pl. Jak widać na poniższych wykresach, w kwietniu zwiększyła się ilość połączeń głosowych (o 40%, nawet 15 mln godzin dziennie. O około 25% wzrosło zużycie danych. Za to klienci T-Mobile w kwietniu wysyłali mniej SMS-ów niż w marcu.