Światowy rynek smartfonów w 2Q2010
W II kwartale 2010 roku na rynek trafiło prawie 60 mln smartfonów. To o ponad 40% więcej niż w analogicznych okresie ubiegłego roku - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analitics.
W II kwartale 2010 roku na rynek trafiło prawie 60 mln smartfonów. To o ponad 40% więcej niż w analogicznych okresie ubiegłego roku - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analitics.
Taki wzrost sprzedaży spowodowany był przez trzy główne czynniki: wysokie dopłaty operatorów do telefonów typu smartfon, konkurencję cenową pomiędzy producentami najbardziej zaawansowanych modeli oraz coraz większą liczbę sprzedanych modeli niskobudżetowych.
Szef Strategy Analitics, Neil Mawston, twierdzi, że chociaż liczba sprzedanych smartfonów rośnie dynamicznie, to nie idzie to w parze z przychodami z tego segmentu rynku. Wszystko przez konkurencję pomiędzy producentami, która zmusza ich do obniżania cen swoich produktów.
W II kwartale 2010 roku na rynek trafiło 59,5 mln smartfonów. Znaczna ich część pochodziła od Nokii (24 mln, 40,3% udział w rynku), RIM (11,2, 18,8%) oraz Apple (8,4, 14,1%). Pozostali producenci sprzedali w tym czasie 15,9 mln smartfonów.
Producent |
2Q10 (mln szt.) |
Udział 2Q10 |
2Q09 (mln szt.) |
Udział 1Q09 |
Zmiana |
Nokia |
24,0 |
40,3% |
16,9 |
40,7% |
42,0% |
RIM |
11,2 |
18,8% |
8,0 |
19,3% |
40,0% |
Apple |
8,4 |
14,1% |
5,2 |
12,5% |
61,5% |
Inni |
15,9 |
26,7% |
11,4 |
27,5% |
39,5% |
Razem |
59,5 |
100,0% |
41,5 |
100,0% |
43,4% |