Sennheiser sprzedaje dział konsumencki - legenda branży audio z nowym właścicielem
Sennheiser, legenda branży audio, sprzedała swój dział konsumencki szwajcarskiej firmie Sonova.

Choć w branży audio niewiele firm może pochwalić się renomą porównywalną z Sennheiserem, to w ostatnim czasie niemiecka firma nie radziła sobie zbyt dobrze na rynku konsumenckim. Mimo bardzo dobrych wyników sprzedaży firma notowała straty, a o powadze sytuacji najlepiej może świadczyć fakt, że w 2020 roku zapowiedziała redukcję 650 etatów.
Jednym z elementów na poprawę sytuacji działu konsumenckiego miało być znalezienie dla niego nowego właściciela i wygląda na to, że w końcu się udało. Przejmie go szwajcarska firma Sonova, która również działa w branży audio, ale w nieco innym charakterze. Nowy partner Sennheisera produkuje bowiem produkty medyczne, takie jak aparaty słuchowe i implanty ślimakowe.



Na mocy umowy, której kwota ma opiewać na 200 milionów euro (ok. 910 milionów złotych), do portfolio Sonovy dołączą słuchawki, w tym słuchawki TWS, oraz soundbary firmy Sennheiser. Nowy właściciel zapowiedział, że zamierza sprzedawać je pod dotychczasową marką.
Umowa nie została jeszcze sfinalizowana - najpierw musi zostać zatwierdzona przez organy antymonopolowe. Zainteresowani przewidują jednak, że nastąpi to nie później niż w drugiej połowie 2021 roku.