Raport Opery o mobilnej reklamie
Opera opublikowała swój pierwszy raport dotyczący mobilnej reklamy. Wynika z niego, że najdroższe są wyświetlenia na urządzeniach z iOS, trzeba zapłacić średnio 2,85 dolara za 1000 odsłon (eCPM). Takie samo dotarcie na telefonach z Androidem jest tańsze o 75 centów, a 1000 odsłon na urządzeniach w Windows Phone kosztuje zaledwie 20 centów.
Opera opublikowała swój pierwszy raport dotyczący mobilnej reklamy. Wynika z niego, że najdroższe są wyświetlenia na urządzeniach z iOS, trzeba zapłacić średnio 2,85 dolara za 1000 odsłon (eCPM). Takie samo dotarcie na telefonach z Androidem jest tańsze o 75 centów, a 1000 odsłon na urządzeniach w Windows Phone kosztuje zaledwie 20 centów.
Zaawansowane, interaktywne reklamy bardziej wciągają mobilnych użytkowników niż te prostsze, skutkując większą ilością kliknięć. Szczególnie na stronach z kategorii Biznes i finanse, które prowadzą pod względem eCPM.
73% kliknięć pochodzi z USA i Kanady, tam też eCPM jest najwyższy (1,98 dolara). W 5 największych krajach Unii Europejskiej (Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Francja) wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 1,94 dolara, przy średniej światowej wynoszącej 1,90 dolara.
Zobacz: pełny raport (plik .pdf; 2,30 MB).