PTK Centertel o wejściu Play-a

PTK Centertel wypowiedział się na temat wejścia na rynek nowej sieci Play.

Redakcja Telepolis
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PTK Centertel o wejściu Play-a

Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP wypowiedział się na temat wejścia na rynek nowej sieci Play.

Oto treść komunikatu:

PTK Centertel, operator sieci Orange obserwuje zawsze z uwaga zmiany na rynku telefonii komórkowej w Polsce i nigdy nie bagatelizuje potencjalnej oferty żadnego nowego operatora debiutującego na nim.

Cieszymy się, że pojawia się kolejny nowy podmiot, gdyż dzięki temu polscy klienci mają szanse na szerszy wybór ofert i mogą wybrać optymalną dla siebie. Oferta Orange jest obecnie najpopularniejsza w Polsce (ponad 12,5 mln klientów na koniec 2006 r.) i niezależnie od pojawiających się na rynku nowych operatorów (P4, operatorzy wirtualni) będziemy ją nadal uatrakcyjniać w najbliższych miesiącach z myślą o zmieniających się potrzebach naszych klientów.

Niestety musze przyznać , ze zaprezentowana dziś oferta P4 - Play - mocno mnie rozczarowała, bo nie ma w niej zapowiadanej przez operatora P4 "multimedialnej rewolucji" - ze względu np. na bardzo ograniczoną ofertę taryfową (zwłaszcza prepaid), wysokie abonamenty oraz drogie usługi multimedialne, a także bardzo ograniczoną ofertę telefonów.

Z prezentowanych wcześniej reklam wynikało, że operator ofertę kieruje głównie do młodzieży mieszkającej w dużych miastach (prepaid, mix) natomiast obecnie trudno mi określić kto może skusić się na ofertę Play'a... Prezentowany przekaz reklamowy mocno oparty jest na zabarwieniu erotycznym - co w Polsce może być nieco ryzykowne... i atrakcyjne jedynie dla pewnych grup odbiorców. Zresztą budowa nowej marki i sieci sprzedaży to proces bardzo kosztowny (kilkaset milionów złotych) i długotrwały.

Przed operatorem P4 - Play stoi bardzo wiele wyzwań biznesowych. Jesteśmy bardzo ciekawi w jaki sposób uda mu się dostarczyć klientom zapowiadane usługi multimedialne 3G w oparciu o posiadane bardzo nieliczne nadajniki (kilkadziesiąt działających w Polsce) oraz jedynie o umowę interconnectową z Polkomtelem (GSM900/1800) i niezbyt dużą sieć sprzedaży (kilkukrotnie mniejsza niż inne sieci mobilne). Kolejnym wyzwaniem biznesowym dla tego operatora jest decyzja o wysokim subsydiowaniu telefonów komórkowych, co jak wiadomo jest bardzo kosztowne dla operatora i odsuwa perspektywę zwrotu inwestycji dla włacicieli...

Zakładam, że P4-Play zyska w tym roku pewną grupę klientów - zwłaszcza tych najbardziej wrażliwych tylko na niskie ceny i chętnie zmieniających operatorów - ale czy uda się operatorowi uzyskać odpowiednie przychody od nich i zbudować lojalność takich klientów to już zupełnie inna sprawa...

Obecnie konkurencyjność P4-Play oceniam raczej na poziomie operatorów wirtualnych czy ofert prepaid dotychczasowych operatorów. Osobiście ofertę i sposoby komunikacji Play odbieram nieco jako wtórna wobec oferty Idei Centertel w 1998 r. czy Heyah kilka lat później... ale teraz mamy zupełnie inny rynek i praktycznie każdy Polak ma już telefon komórkowy (penetracja ponad 96 proc na koniec 2006 r.). W każdym razie nowemu operatorowi życzymy sukcesu na miarę jego możliwości - nie tylko wirtualnego - a jego klientom rzeczywistego zadowolenia z usług!

Dalsza część tekstu pod wideo