PTC nie zgadza się ze stanowiskiem UKE i nie będzie przyjmowało wypowiedzeń bez kary
PTC przesłała pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klientów informację o przedstawionym 22. marca stanowisku UKE w sprawie zmian regulaminu świadczenia usług przez tego operatora. W piśmie tym firma podtrzymuje swoje stanowisko dotyczące braku możliwości rozwiązania umowy terminowej bez płacenia kary.
PTC przesłała pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klientów informację o przedstawionym 22. marca stanowisku UKE w sprawie zmian regulaminu świadczenia usług przez tego operatora. W piśmie tym firma podtrzymuje swoje stanowisko dotyczące braku możliwości rozwiązania umowy terminowej bez płacenia kary.
O stanowisku UKE w sprawie wyżej wymienionych zmian pisaliśmy w tej wiadomości.
PTC w piśmie, w którym instruuje pracowników co do sposobu postępowania z klientem, dalej podtrzymuje swoje stanowisko, że nie jest to zmiana regulaminu, a tylko uzupełnienie, a dokładniej powtórzenie obowiązujących przepisów prawa wynikających bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów Prawa Telekomunikacyjnego i odpowiednich aktów wykonawczych. Zdaniem telekomu powoduje to, że abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią.
Informację UKE PTC traktuje nie jako wiążącą decyzję, a jako stanowisko Urzędu w sprawie, oparte na jednej z kilku możliwych interpretacji prawa. Wkrótce ma odbyć się, zdaniem PTC, dyskusja z UKE na ten temat.
PTC instruuje pracowników, że jeżeli klient chce rozwiązać umowę powołując się na uaktualnienia regulaminu wynikające bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do regulaminu, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania umowy przed terminem jej obowiązywania bez zapłaty kary umownej.