Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z Internetu
Zdaniem GUS 95,8% przedsiębiorstw w Polsce ma dostęp do Internetu. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny w kwietniu 2010 roku.
Zdaniem GUS 95,8% przedsiębiorstw w Polsce ma dostęp do Internetu. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny w kwietniu 2010 roku.
Badanie zostało przeprowadzone na reprezentacyjnej próbie prawie 14 tys. przedsiębiorstw, w których liczba zatrudnionych przekraczała 10 osób. Dane pokazały, że 95,8% przedsiębiorstw biorących udział w badaniu ma dostęp do Internetu.
Spośród nich 84,7% wykorzystuje technologie online łączenia się z systemami bankowymi
i zarządzania finansami. Używanie komputera z dostępem do sieci w celach edukacyjnych czy też szkoleniowych potwierdziło także 28,2% badanych przedsiębiorstw.
Dane GUS-u pokazują dysproporcję między informatyzacją firm, a województwem czy branżą,
w jakiej się znajdują. Spośród 16 województw najwyższy procent przedsiębiorstw, które wykorzystują komputer z dostępem do Internetu przynajmniej raz w tygodniu ma województwo mazowieckie
z wynikiem 42,2%.
Nieco niżej plasuje się pomorskie (39%) oraz małopolskie (32%). Najmniej firm - zaledwie 23% - używających czynnie sieci znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim.
Duża dysproporcja pomiędzy poszczególnymi firmami wynika także z branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. W przetwórstwie przemysłowym korzystanie z Internetu co najmniej raz
w tygodniu nie jest popularne. Wykorzystuje je średnio 23,1% zakładów, a w dziale odzież, tekstylia, wyroby skórzane zaledwie 8,2%.
Z kolei w branży informacji i komunikacji aż 89,3% pracowników konsekwentnie korzysta z sieci raz w tygodniu. Najwięcej przedsiębiorstw korzystających z Internetu - aż 97,3% - znajduje się w dziale działalności wydawniczej w zakresie oprogramowania.