Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo
Polska stała się największym "zbliżeniowym" rynkiem Visa w Europie. Pod względem liczby zbliżeniowych kart ustępuje jedynie Wielkiej Brytanii, ale to właśnie w naszym kraju dokonywana jest największa liczba płatności zbliżeniowych, największa jest także ich wartość - mówi Małgorzata O'Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, cytowana przez Rzeczpospolitą.
Polska stała się największym "zbliżeniowym" rynkiem Visa w Europie. Pod względem liczby zbliżeniowych kart ustępuje jedynie Wielkiej Brytanii, ale to właśnie w naszym kraju dokonywana jest największa liczba płatności zbliżeniowych, największa jest także ich wartość - mówi Małgorzata O'Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, cytowana przez Rzeczpospolitą.
Na przestrzeni roku miesięczna liczba i wartość płatności zbliżeniowych Visa w Polsce zwiększyły się ponad 20-krotnie; w lutym Polacy dokonali tymi kartami ponad 2 mln transakcji zbliżeniowych. Wzrost liczby i wartości płatności zbliżeniowych jest przy tym prawie 8-krotnie szybszy niż wzrost samej liczby wydawanych zbliżeniowych kart Visa, których jest na rynku ponad 6 mln. Liczba terminali wyposażonych w czytniki zbliżeniowe, sięga już prawie 60 tys., a do końca roku ma przekroczyć nawet 80 tys.
W Europie rok 2011 zamknął się liczbą 30 mln wydanych zbliżeniowych kart Visa, a na koniec bieżącego roku przewiduje się jej wzrost do poziomu 50 mln. Należy pamiętać, że są to dane tylko ogranizacji Visa i jej kart w standardzie PayWave. Na rynku równie liczącym się graczem jest także MasterCard z paypass-em.
Wszyscy trzej najwięksi polscy operatorzy testowali płatności mobilne (zbliżeniowe). Jedynym, który ogłosił termin komercyjnego wdrożenia, jest PTC. Ma to być jeszcze w I półroczu tego roku.