Plus: VoLTE i VoWiFi od teraz dla wszystkich
Od 22 grudnia klienci sieci Plus będą mogli w pełni korzystać z dobrodziejstw technologii VoLTE i VoWiFi. Po szerokim pilotażu usługi i wsparciu dla telefonów marki Samsung, sieć gotowa jest wreszcie na jej komercyjne uruchomienie.

VoLTE i VoWiFi dla wszystkich w Plusie
22 grudnia sieć Plus uruchamia dwie usługi podwyższające jakość połączeń - VoLTE i VoWiFi. Pozwalają one przenieść ciężar połączeń głosowych z 2G i 3G do wydajniejszych standardów łączności. VoLTE dodatkowo umożliwia płynne przełączanie karty SIM z 5G na LTE na czas trwania połączenia głosowego.
Obecnie VoLTE Plusa działa wyłącznie na terenie naszego kraju.



Plus ma VoLTE i VoWiFi w ofercie abonamentowej i na kartę
Co bardzo istotne, operator nie ogranicza startu usług jedynie do swoich klientów abonamentowych, z dobrodziejstwa skorzystają też użytkownicy ofert na kartę.
Co równie ważne - do obsługi VoWiFi, czyli połączeń głosowych realizowanych za pośrednictwem hotspota Wi-Fi, nie będzie konieczne instalowanie dodatkowych aplikacji. Wcześniej sieć oferowała VoWiFi jedynie za pośrednictwem dodatkowego programu - taka możliwość nadal zostaje, co może się przydać, jeśli Twój telefon nie jest jeszcze na liście zgodnych urządzeń z natywnym VoWiFi Plusa.
Warunkiem korzystania z usługi VoLTE jest aktywna usługa LTE, która dostępna jest we wszystkich ofertach na kartę oraz we wszystkich ofertach abonamentowych opierających się na cennikach taryf: PLUS i LTE, PLUSH ABO oraz Plus dla Firm.
Nie tylko Samsung, ale jeszcze nie Apple
Sieć Plus od długiego czasu testowała działanie VoLTE na smartfonach Samsunga. Pod koniec testów z usługi korzystało już kilkaset tys. osób - teraz wreszcie VoLTE i "pełne" VoWiFi dostępne będą dla każdego i to niekoniecznie na Samsungach.
Na liście wciąż nie ma co prawda iPhone'ów, których sieć nie ma w swojej ofercie, ale są wybrane modele Sony (Xperia 1 II), LG (K50s, Velvet, K61, K51s, K41s, K42, K52, Wing) i ZTE (Axon 11 5G).
W przypadku telefonów marki Samsung lista kompatybilności jest jednak najdłuższa i obejmuje właściwie wszystkie popularne smartfony: Galaxy A10, Galaxy A20e, Galaxy A21s, Galaxy A40, Galaxy A41, Galaxy A50, Galaxy A51, Galaxy A51 5G, Galaxy A5 2017, Galaxy A8, Galaxy A6, Galaxy A6+, Galaxy A70, Galaxy A71, Galaxy A7, Galaxy A80, Galaxy A9, Galaxy Z Flip, Galaxy Fold, Galaxy Xcover 4, Galaxy Xcover 4s, Galaxy Xcover Pro, Galaxy S10 Lite, Galaxy S8, Galaxy S8+, Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy S10e, Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S20, Galaxy S20+ 5G, Galaxy S20 Ultra 5G, Galaxy J3 2017, Galaxy J4+, Galaxy J5 2017, Galaxy J6, Galaxy J6+, Galaxy J7 2017, Galaxy Note 10 Lite, Galaxy Note 9, Galaxy Note 10, Galaxy Note 10+, Galaxy Note 20, Galaxy Note 20 Ultra 5G, Galaxy S20 FE 5G, Galaxy Z Flip 5G i Galaxy Z Fold2 5G.
Wszystkie szczegóły i listę zgodnych urządzeń będzie można sprawdzić już 22 grudnia na specjalnie przygotowanej stronie operatora.
Sieć będzie stale aktualizować listę zgodnych urządzeń - znaczna część z Was zapewne czeka na zgodność z telefonami marek Huawei i Xiaomi. Podpytamy o nie u operatora. Aktualizacja: Lista urządzeń będzie systematycznie rozszerzana, ale operator nie komentuje jeszcze czy i kiedy pojawią się kolejni producenci.
Jak włączyć VoWiFi w sieci Plus?
W przypadku ofert abonamentowych aktywację usługi Wi-Fi Calling+ można zlecić:
- dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu).
W przypadku ofert na kartę:
- wpisując krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę - kod aktywuje VoWiFi + VoLTE
Aktywacja usługi Wi-Fi Calling+ oznacza jednoczesne włączenie usługi VoLTE, która jest niezbędna do działania usługi Wi-Fi Calling+.
Jak włączyć VoLTE w sieci Plus?
Dla Klientów ofert abonamentowych spełniających warunki korzystania z technologii VoLTE aktywacja usługi odbywa się automatycznie natomiast w przypadku, gdy to nie nastąpi, usługę można aktywować samodzielnie.
Abonament - ręczna aktywacja usługi:
- SMS na numer 2601 w treści wpisując WlaczVoLTE,
- dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu)
Oferta na kartę - ręczna aktywacja usługi:
- krótki kod *101*11*1317# i naciśnięcie zielonej słuchawki - kod aktywuje on wyłącznie VoLTE
Jeśli aktywacja usługi się nie powiedzie sprawdź, czy nie posiadasz usługi kolidującej.
Ograniczenia
Usługa VoLTEi VoWiFi nie zostanie aktywowana, jeśli Klient korzysta z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM, Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me, Roaming Assistant, VPN, Aplikacyjne Wi-Fi Calling+, ACL (Access List), Wizytówka.
Warto sprawdzić też, czy usługa jest aktywna w samym telefonie.
Należy wejść w „Ustawienia" → „Sieć komórkowa" → i sprawdzić „Połączenie VoLTE"
Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością - włączać ją i wyłączać. W zależności od systemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.
Aktualizacja
Prawdopodobnie do komunikatów operatora wkradł się chochlik i kody aktywacyjne w ofercie na kartę zostały omyłkowo zamienione miejscami. Przekazaliśmy tę informację do Plusa, a zawartość artykułu została zaktualizowana. Dziękujemy Czytelnikom muchakk i mariusz9a za zwrócenie uwagi!
Aktualizacja 2
W czasie świątecznego weekendu sieć Plus przestawiła kody aktywacyjne na zgodne z treścią regulaminu usługi - nanieśliśmy poprawki do tekstu.