Tak okradają klientów PKO BP. Bank radzi jak się chronić
PKO BP ostrzega swoich klientów, którzy korzystają z BLIKA. Bank zaleca, aby stosować się do kilku prostych zasad bezpieczeństwa.

BLIK to system płatności mobilnych, który został uruchomiony w lutym 2015 roku. Od tamtego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością. W samym 2021 roku dokonaliśmy za jego pomocą aż 763 mln transakcji (2,1 mln dziennie) o wartości 103,3 mld zł. W sumie system ma ponad 10 mln aktywnych użytkowników.
BLIK w PKO BP — pamiętaj o bezpieczeństwie
Dzisiaj z BLIKA mogą korzystać użytkownicy praktycznie wszystkich największych banków działających w Polsce. Wśród nich jest również największy polski bank, czyli PKO BP. Ten przypomina, aby w trakcie korzystania z systemu płatności mobilnych BLIK pamiętać o kilku prostych zasadach bezpieczeństwa.



Faktem jest, że BLIK — ze względu na swoją prostotę działania — często wykorzystywany jest przez oszustów do wyłudzania pieniędzy. Wystarczy jednak kierować się zdrowych rozsądkiem, aby uchronić się przed ewentualną utratą finansów. Bank PKO BP przypomina o czterech kluczowych zasadach:
- Dbaj o kod BLIK jak o gotówkę lub kartę – nie przekazuj go nigdy nieznanym osobom
- W sklepie internetowym, terminalu płatniczym, bankomacie lub wpłatomacie – wpisuj kod BLIK samodzielnie. Bank nigdy nie prosi Cię o podanie kodu BLIK w innych okolicznościach
- Sprzedajesz coś na portalu ogłoszeń? Nigdy nie przekazuj kodu BLIK kupującym
- Twój znajomy niespodziewanie prosi Cię o kod BLIK lub przelew na telefon przez media społecznościowe? To może być oszustwo, dlatego zanim coś zrobisz, skontaktuj się ze znajomym osobiście
Tych kilka prostych rzeczy wystarczy, aby uchronić się przed ewentualnym oszustwem na BLIKA.