Orange i Oppo zapowiadają wprowadzenie smartwatcha Oppo Watch eSIM
Orange i Oppo ogłaszają europejskie partnerstwo dotyczące wspólnych działań w rozwoju usług mobilnych. Firmy zamierzają przyczynić się do rozwoju możliwości eSIM, a także ułatwią operatorską personalizację przez OTA w urządzeniach Oppo sprzedawanych na wolnym rynku.

Firmy Orange i Oppo ogłosiły dzisiaj współpracę o partnerstwie, która ma pomóc w dostarczaniu usług Orange do smartfonów Oppo i urządzeń IoT. Docelowo porozumienie ma objąć wszystkie rynki w Europie, na których działa operator.



Jak wynika z zapowiedzi firm, Orange i Oppo wspólnie pracują między innymi nad wprowadzeniem na rynek nowego smartwatcha z funkcją eSIM - Oppo Watch eSIM 46 mm. Wydanie takiego modelu firma Oppo zapowiadała już wcześniej, przy okazji premiery globalnego wariantu tego zegarka z systemem Wear OS. Niestety, także i tym razem nie padają żadne daty.
Orange jest pierwszym operatorem na świecie, który zdalnie aktywuje eSIM w modelu On Device WearOS, co stanowi część strategii multi-SIM Orange. Rozwiązanie to pomaga klientom łatwo łączyć smartfony i elektronikę noszoną z jednym numerem telefonu.
Personalizacja Orange przez OTA w smartfonach Oppo
W pierwszym kwartale 2020 roku pomarańczowy operator zanotował wzrost o 4,6% liczby urządzeń z Androidem pochodzących z wolnego rynku, które podłączone zostały do europejskiej sieci Orange. Personalizacja takich urządzeń zostaje uruchomiona po wykryciu karty SIM Orange. By ten proces przebiegł sprawnie, Orange może skorzystać z kanału OTA w smartfonach Oppo w celu autoinstalowania operatorskich usług, takich jak My Orange / Orange et Moi lub Orange TV.
Personalizacja Orange przez OTA zostanie wprowadzona dla klientów telekomu w całej Europie w urządzeniach Oppo dostępnych z pozaoperatorskiej dystrybucji, już począwszy od października 2020 r., w tym na dwóch nowych urządzeniach 5G - Reno 4 Z 5G i Reno4 Pro 5G, a także smartfonie Oppo A72.
Dzięki opcji personalizacji klienci uzyskają dostęp do pełnego zestawu usług Orange, niezależnie od tego, czy kupują swoje urządzenia Oppo w kanałach Orange, czy też spoza operatorskiej dystrybucji.