Awaria w Orange. Połączenia wróciły do przeszłości (aktualizacja)

Środa nie jest zbyt szczęśliwym dniem dla klientów sieci mobilnej Orange. Obok prezentów są też problemy, które utrudniają korzystanie z pomarańczowej sieci. A konkretnie chodzi o połączenia telefoniczne.

Marian Szutiak (msnet)
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Awaria w Orange. Połączenia wróciły do przeszłości (aktualizacja)

Już około godziny 9:30 w serwisie Downdetector.pl zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń na problemy w sieci Orange, przekraczając po godzinie 14-ej liczbę "1000" na wykresie (patrz poniżej). Tym razem awaria "wzięła" sobie za cel jedną, ale bardzo ważną usługę – VoLTE.

Dalsza część tekstu pod wideo

iOS od wersji 17 nie ma opcji włącz/wyłącz VoLTE. Więc przechodzimymy w tryb życia offline :)

07-203 POTWIERDZONA CAŁKOWITA AWARIA SIECI - czas naprawy 2 DNI!!!

ogólnie to zawsze mam lte+ albo lte a teraz mam e albo zero sygnalu na danych mobilnych

przykładowe komentarze niezadowolonych klientów Orange

Choć, jak to zwykle bywa, komentarze na Downdetector.pl czy w mediach społecznościowych dotyczą różnych kwestii, to jednak główne problemy dotyczą właśnie usługi VoLTE.

Awaria w Orange. Połączenia wróciły do przeszłości (aktualizacja)

Potwierdzenie tego znajdujemy między innymi w serwisie X, gdzie przedstawiciel Orange Polska napisał:

Informujemy, ze występują problemy z działaniem usługi Voice over LTE. Tymczasowym rozwiązaniem jest wyłączenie tej funkcji lub transmisji danych. Przepraszamy za utrudnienia.

Podobną informację otrzymaliśmy od Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska:

Mamy awarię usług głosowych świadczonych w technologii VoLTE. Pracujemy, aby jak najszybciej przywrócić ich właściwe działanie. Przepraszamy za niedogodności.

Jak zaradzić problemom?

Choć Orange intensywnie pracuje nad usunięciem awarii powodującej problemy z VoLTE, jest na nie tymczasowe rozwiązanie. Pomarańczowy operator zaleca mianowicie... wyłączenie VoLTE i korzystanie na przykład z WiFi Calling, W innym przypadku może się zdarzyć, że podczas połączenia głosowego będziemy korzystać z sieci... 2G. To efekt trwającego w Polsce wyłączania sieci 3G Orange.

Pozostaje mieć nadzieję, że Orange szybko upora się z problemami i usługa VoLTE ponownie będzie działać prawidłowo, czego sobie i Wam życzę.

Aktualizacja [18:00]:

Wygląda na to, że Orange poradził sobie z awarią usługi VoLTE. Wykres na Downdetector.pl zmienił kolor z czerwonego na pomarańczowy, ale liczba zgłoszeń wciąż jest stosunkowo wysoka.

Awaria w Orange. Połączenia wróciły do przeszłości (aktualizacja)