Operatorzy tną budżety reklamowe

Sektor telekomunikacyjny, jeden z największych reklamodawców, zmniejszy w tym roku wydatki reklamowe. Straci przede wszystkim prasa, ale zyska Internet - pisze Gazeta Prawna.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Operatorzy tną budżety reklamowe

Sektor telekomunikacyjny, jeden z największych reklamodawców, zmniejszy w tym roku wydatki reklamowe. Straci przede wszystkim prasa, ale zyska Internet - pisze Gazeta Prawna.

Ze styczniowych danych Expert Monitora widać już cięcia w budżetach reklamowych operatorów komórkowych PTC i Polkomtelu, które spadły po około 17%. Więcej na reklamę wydał za to Centertel. W styczniu był na pierwszym miejscu wśród reklamodawców (22,3 mln zł), a w zeszłym roku nie zmieścił się w pierwszej piątce.

Mniejszy budżet reklamowy już w IV kwartale miała Telekomunikacja Polska, która w tym roku dalej będzie cięła te koszty w budżecie. Mniejszy o 10 mln zł budżet reklamowy na ten rok zakłada też Grupa Netia. To efekt oszczędności wynikających z wchłonięcia Tele2.

Na pewno zmniejszymy, i to mocno, wydatki na reklamę w prasie. Ograniczymy też reklamę w TV, ale tu będziemy ostrożni. Zwiększymy reklamę w Internecie - mówi Gazecie Prawnej przedstawiciel jednego z operatorów komórkowych. Dodaje, że firma będzie monitorowała to co robi konkurencja.

Dalsza część tekstu pod wideo