Opera przejmuje dwie sieci mobilnej reklamy
Opera Software poinformowała o przejęciu dwóch firm Mobile Theory Inc. i 4th Screen Advertising, Ltd., mającym na celu rozszerzenie oferty dla reklamodawców i wydawców oraz dotarcie do klientów poprzez mobilny Internet i aplikacje na wszystkich platformach mobilnych.
Opera Software poinformowała o przejęciu dwóch firm Mobile Theory Inc. i 4th Screen Advertising, Ltd., mającym na celu rozszerzenie oferty dla reklamodawców i wydawców oraz dotarcie do klientów poprzez mobilny Internet i aplikacje na wszystkich platformach mobilnych.
Przejęcia umożliwią Operze skuteczniejsze spieniężenie ruchu sieciowego generowanego przez przeglądarki Opera Mini i Opera Mobile. Dzięki najpopularniejszej na świecie przeglądarce mobilnej Opera obsługuje miesięcznie ponad 160 mln aktywnych użytkowników, którzy przeglądają ponad 100 mld stron i konsumują ponad 16 petabajtów danych ( według stanu na grudzień 2011r.).
Mobile Theory to sieć reklamy mobilnej skupiona na amerykańskim rynku reklamowym. Firma dociera w miesiącu do 60 mln użytkowników, korzystających z ponad 300 mobilnych stron i aplikacji, i generuje 2 mld wyświetleń reklam.
4th Screen Advertising to czołowa sieć reklamy mobilnej, skupiona na dostarczaniu reklamy mobilnej w Europie.
To kolejny krok Opery w tworzeniu jeszcze bardziej dochodowego ekosystemu mobilnego. Dwa lata temu ogłosiliśmy przejęcia AdMarvela, który urósł do rangi światowego lidera w dziedzinie dostarczania wydawcom platformy mobilnej reklamy. W zeszłym roku Opera wygenerowała 200 mln dolarów z zysków od wydawców - powiedział Lars Boilesen, prezes Opera Software.