O wskaźnikach jakości usług TP

Telekomunikacja Polska przekazała UKE informacje w zakresie spełniania wskaźników dostępności i jakości świadczonej przez TP usługi powszechnej w II półroczu i w całym roku 2007 roku.

Redakcja Telepolis
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
O wskaźnikach jakości usług TP

Telekomunikacja Polska przekazała UKE informacje w zakresie spełniania wskaźników dostępności i jakości świadczonej przez TP usługi powszechnej w II półroczu i w całym roku 2007 roku.

O wskaźnikach jakości usług TP w I półroczu 2007, pisaliśmy w tej wiadomości.

TP w 2007 roku spełniła wymagania dla następujących wskaźników jakości usługi powszechnej (w ujęciu krajowym i dla każdej strefy numeracyjnej):
1. Procent zamówień (na przyłączenie do sieci) zrealizowanych w uzgodnionym terminie wyniósł 97,82% (powinno być co najmniej 90%);
2. liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich - w ujęciu krajowym - wyniosła 11 (powinna być co najwyżej 11);
3. czas usunięcia uszkodzenia:
czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 19 godzin (powinien być co najwyżej 25 godzin);
czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 48 godzin (powinien być co najwyżej 52 godziny);
procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie wyniósł 92,70 % (powinien być co najmniej 90%);
4. czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu:
średni czas zawierał się w granicach 12,27 s - 15,02 s (powinien być co najwyżej 17 s);
procent połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s zawierał się w granicach 81,26 % - 92,05% (powinien być co najmniej 80 %);
5. czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych:
średni czas wyniósł 25,19 s (powinien być co najwyżej 30 s);
procent połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s wyniósł 81,74% (powinien być co najmniej 80 %);
6. wskaźnik sprawnych aparatów publicznych wyniósł 97,8% (powinien być co najmniej 96 %);
7. wskaźnik reklamacji faktur wyniósł 0,10 % (powinien być co najwyżej 0,9 %);
8. stopa nieskutecznych wywołań:
krajowych wyniosła 0,13% (powinna być co najwyżej 0,5%);
międzynarodowych wyniosła 1,04% (powinna być co najwyżej 2,4%);
komórkowych wyniosła 0,57% (powinna być co najwyżej 2,5%);
9. czas zestawiania połączenia:
średni czas połączeń krajowych wyniósł 1,52 s (powinna być co najwyżej 2 s);
95% połączeń krajowych wyniósł 4 s (powinien być co najwyżej 5 s);
średni czas połączeń międzynarodowych wyniósł 3,37 s (powinien być co najwyżej 6 s);
95% połączeń międzynarodowych wyniósł 7 s (powinien być co najwyżej 9 s);
10. wskaźnik jakości transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów - przepływność wyniosła 44 kbit/s (powinna wynosić co najmniej 40 kbit/s).

Następujące wskaźniki jakości usługi powszechnej TP za okres 2007 roku, nie spełniają wymagań decyzji UKE:
1. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95 % zamówień (powinno być co najwyżej 22 dni):
w ujęciu krajowym wyniósł średnio 23 dni;
w ujęciu strefowym parametr ten spełniono tylko w 27 strefach,
2. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99 % zamówień (powinno być co najwyżej 24 dni): w ujęciu krajowym wyniósł średnio 55 dni;
w ujęciu strefowym wymagania spełniono jedynie w strefie Łomża;
3. Liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich (powinna być co najwyżej 11):
w ujęciu krajowym wyniosła 11;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 19 strefach,
4. Czas usunięcia uszkodzenia:
4.1 Czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 25 godzin):
w ujęciu krajowym wyniósł 19 godzin;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 2 strefach,
4.2. Czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 52 godziny):
w ujęciu krajowym wyniósł 48 godzin;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 6 strefach,
4.3 procent uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (powinien wynosić co najmniej 90%):
w ujęciu krajowym wyniósł 92,7 %;
w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 3 strefach.

Dalsza część tekstu pod wideo