Netflix przetestuje w Polsce nowe plany? Nie, ale może jednak...

Netflix podobno testuje w Polsce nowe plany taryfowe, przeznaczone dla użytkowników mobilnych. Czy to prawda? Może.

Anna Rymsza (Xyrcon)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Netflix przetestuje w Polsce nowe plany? Nie, ale może jednak...

Nie od dziś wiadomo, że Netflix ma mnóstwo klientów, którzy oglądają filmy i seriale głównie na urządzeniach mobilnych. Sporo osób korzysta z Netflixa tylko na tabletach i smartfonach. W skali globalnej będzie to jakieś 50 mln. osób - jedna trzecia wszystkich użytkowników. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Nic dziwnego, że Netflix testuje tańszy wariant abonamentu dla tych, którzy nie potrzebują jakości Full HD, bo i tak oglądają na małych ekranach. W październiku 2019 oferta została wprowadzona w Azji (Indie, Malezja), gdzie dociera do mniej zamożnych klientów. Za 200 rupii (3 dolary, 11 zł) mogą korzystać z Netflixa w jakości SD (540p).

Jak będzie mogłoby być w Polsce?

W Polsce plan Mobile z materiałami w jakości SD miałby kosztować 28 zł - 10 zł mniej niż podstawowy abonament. Oglądanie w Full HD jakości na dwóch smartfonach i jednym komputerze jednocześnie (ale już nie na telewizorze) miałoby kosztować 38 zł miesięcznie. Oba plany dają możliwość zapisania filmów do oglądania offline. Plotka pojawiła się między innymi na portalu Spider's Web, który podaje nawet datę startu testów: do 26 lutego 2020. 

Netflix Polska zaprzecza, jakoby zamierzał testowaqć nowe plany w najbliższym czasie. Dowiedzieliśmy się tylko, że się o nich mówi. Lepiej podejść do informacji o nowych planach z rezerwą. Nie wiemy, kiedy oferta miałaby ulec zmianie i ile mogłaby kosztować.

Plotki brzmią bardzo wiarygodnie, oferta zapwoiada się niesamowicie atrakcyjnie dla polskiego klienta, ale jeszcze wszystko może się zmienić. Do tego testy nie gwarantują, że nowe plany pojawią się w cenniku. Wszystko zależy od zainteresowania klientów. 

AKTUALIZACJA:

Polskie biuro prasowe Netflix nadesłało nam oficjalne oświadczenie w tej sprawie:

Nieustannie pracujemy nad ulepszeniem serwisu Netflix dla naszych odbiorców. Przeprowadzamy liczne testy, które pomagają nam lepiej rozumieć potrzeby konsumentów i być bliżej rozwiązań, których poszukują. Planujemy uruchomienie nowych testów w ciągu nadchodzących tygodni.