Motorola wyprzedziła Samsunga w sprzedaży telefonów
W opublikowanym przez Gartnera raporcie ze sprzedaży telefonów komórkowych w IV kwartale 2004 roku Motorola zmieniła na drugiej pozycji Samsunga.
W opublikowanym przez Gartnera raporcie ze sprzedaży telefonów komórkowych w IV kwartale 2004 roku Motorola zmieniła na drugiej pozycji Samsunga.
Procentowy udział w rynku Nokii wyniósł w IV kw. do 33% w stosunku do 30,9% w poprzednim kwartale. Udział Motoroli wzrósł do 16,3% w stosunku do 13,4% w IV kw.
Na wzrost sprzedaży produktów Nokii wpływ miały obniżki cen oraz wprowadzenie modeli typu clamshell. W IV kw. globalna sprzedaż telefonów komórkowych wzrosła o 24% osiągając 195,3 mln sztuk. W całym 2004 roku sprzedano 674 mln sztuk - 154 mln szt. więcej niż w 2003 roku. Prognozy na 2005 rok są bardzo obiecujące – Gartner szacuje sprzedaż na 730 mln szt.
Dane sprzedaży są następujące:
Firma | Ilość w Q4`04 (mln) | Udział w Q4`04 (proc.) | Ilość w Q4`03 (mln) | Udział w Q4`03 (proc.) |
Nokia | 64.4 | 33 | 54.6 | 34.7 |
Motorola | 31.7 | 16.3 | 22.3 | 14.1 |
Samsung | 23.9 | 12.2 | 15.5 | 9.9 |
LG | 13.3 | 6.8 | 8.7 | 5.5 |
Siemens | 12.6 | 6.4 | 14.9 | 9.5 |
Sony Ericsson | 12.3 | 6.3 | 8.0 | 5.1 |
Inne | 37 | 19 | 33.3 | 21.2 |
Suma | 195.3 | 100 | 157.3 | 100 |
Firma | Ilość w Q3`04 (mln) | Udział w Q304 (proc) |
Nokia | 51.7 | 30.9 |
Samsung | 23.0 | 13.8 |
Motorola | 22.4 | 13.4 |
Siemens | 12.8 | 7.6 |
LG | 11.1 | 6.7 |
Sony Ericsson | 10.7 | 6.4 |
Inne | 35.4 | 21.2 |
Suma | 167.1 | 100 |