Miliardy pobrań i dolarów z aplikacji mobilnych

Wraz z dynamicznym wzrostem liczby pobrań aplikacji mobilnych w najbliższych latach zmieni się również ich model biznesowy - wynika z analiz oraz prognoz przedstawionych przez IDC.

Redakcja Telepolis
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Miliardy pobrań i dolarów z aplikacji mobilnych

Wraz z dynamicznym wzrostem liczby pobrań aplikacji mobilnych w najbliższych latach zmieni się również ich model biznesowy - wynika z analiz oraz prognoz przedstawionych przez IDC.

W 2010 roku zanotowano 10,7 mld pobrań aplikacji mobilnych. Do roku 2015 liczba ta ma wzrosnąć do 182,7 mld. Jednak o ile obecnie najbardziej popularna jest sprzedaż całych aplikacji, o tyle w przyszłości prym ma wieść tzw. in-app purchase.

In-app purchase to inaczej możliwość zamawiania dodatkowych treści bezpośrednio z poziomu aplikacji. Funkcja ta będzie wspomagana przez wyświetlane w aplikacjach reklamy, a wszystko to łączyć mają elementy społecznościowe.

Oprócz tego w niedalekiej przyszłości programiści będą implementować w aplikacjach wiele innych rozwiązań mobilnych, m.in. określanie położenia oraz usługi w chmurze.

Dopiero połączenie tych elementów zagwarantować ma odpowiednie zaangażowanie użytkowników w aplikacje, a tym samym zagwarantować zyski ich programistom - uważa IDC.

Dalsza część tekstu pod wideo