Marketing Mobilny w IAB Polska
11 marca 2004 roku w Warszawie, w siedzibie Onet.pl odbyło się pierwsze formalne posiedzenie Biura Mobile IAB Polska. W spotkaniu uczestniczyło 16 przedstawicieli firm rynku marketingu mobilnego, dostawcy treści oraz członkowie zarządu IAB Polska.
11 marca 2004 roku w Warszawie, w siedzibie Onet.pl odbyło się pierwsze
formalne posiedzenie Biura Mobile IAB Polska. W spotkaniu uczestniczyło 16
przedstawicieli firm rynku marketingu mobilnego, dostawcy treści oraz
członkowie zarządu IAB Polska.
Tematem spotkania było zdefiniowanie zakresu działań IAB w obszarze
marketingu mobilnego. Poruszono także zagadnienia związane z oczekiwaniami
rynku wobec operatorów sieci mobilnych oraz możliwościami prowadzenia badań
rynku. Ważnym elementem spotkania była dyskusja dotycząca edukacji w
zakresie wykorzystywania technologii mobilnych w marketingu i sprzedaży.
Uczestnicy wskazali także na pilną potrzebę zdefiniowania standardów oraz
zbiorów zaleceń IAB dotyczących rynku marketingu mobilnego (Code of
Practice). Spotkania Biura Mobilnego odbywają się raz w miesiącu.
Na spotkaniu ustalono m.in. że IAB Polska będzie aktywnie uczestniczyć w
tworzeniu, edukacji, standaryzacji i stymulacji rozwoju rynku mobilnego w
Polsce. Ponadto zadecydowano o nawiązaniu współpracy w tym zakresie ze
Stowarzyszeniem Marketingu bezpośredniego oraz Mobile Marketing Association
oraz rozpoczęciu procesu opracowania badań obejmujących rynek mobilny w
Polsce.
IAB będzie tworzyć i publikować raporty i opracowania dotyczące rynku
mobilnego, uwzględniać tę tematykę w swoich przedsięwzięciach szkoleniowych
i edukacyjnych w tym m.in. na Forum IAB, które odbędzie się jesienią 2004 w
Warszawie.
W spotkaniu uczestniczyli: Michał Kulka, Wiceprezes IAB (Mobile), Artur
Zawadzki, Wiceprezes IAB (Badania), Dominik Kaznowski, Wiceprezes IAB
(Marketing) oraz następujący przedstawiciele rynku mobilnego: Tomasz Kubik -
PTC, Jakub Ratajczak - Mobitis, Radosław Całka - Overnet, Mariusz Szulc -
geco-lab.com, Łukasz Felsztukier - Digitalne, Marcin Barciński - Mdigital,
Marcin Strzałkowski - Wirtualna Polska, Dariusz Stefania - Interia.pl,
Tomasz Misak - Onet.pl, Dariusz Sokołowski - IDG.pl, Grzegorz Kuczyński -
Internet Designers, Bartłomiej Wyszyński - Artegence/MEE, Jacek Skafander -
Webservice.