Marka Samsunga warta 15 mld dolarów
W najnowszym rankingu 100 najbardziej wartościowych marek przygotowywanym co roku przez firmę Interbrand i Business Week Samsung został jednym z pięciu "wielkich zwycięzców" pod względem wzrostu wartości marki.
W najnowszym rankingu 100 najbardziej wartościowych marek przygotowywanym co roku przez firmę Interbrand i Business Week Samsung został jednym z pięciu "wielkich zwycięzców" pod względem wzrostu wartości marki.
Wartość ta zwiększyła się o 19% w stosunku do rankingu z 2004 roku osiągając poziom 14,96 mld dolarów.
Dzięki tak znacznemu wzrostowi marki Samsung awansował na 20. miejsce na liście, które dotychczas należało do jednego z tegorocznych "wielkich przegranych" jakim jest Sony. Tym samym Samsung stał się jedyną marką z branży Consumer Electronics, która uplasowała się w tym roku w pierwszej dwudziestce najbardziej wartościowych marek na świecie.
Poprzez ten sam dźwięk, wygląd i wrażenie jakie wywołują nasze produkty chcemy osiągnąć jedność marki Samsung - mówi dla Business Week Gregory Lee, szef globalnego marketingu w firmie Samsung. Jak widać strategia ta sprawdza się doskonale gdyż w ciągu ostatnich pięciu lat Samsung odnotował największy, bo aż 186-procentowy wzrost wartości marki spośród wszystkich marek obecnych na liście Global 100.