Marka Play może trafić na inne rynki

Novator wierzy w Play i w Netię, ale po rozwodzie. Zanim wycofa się z Play, może jeszcze wypromować operatora za granicą - pisze Puls Biznesu.

Redakcja Telepolis
18
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Marka Play może trafić na inne rynki

Novator wierzy w Play i w Netię, ale po rozwodzie. Zanim wycofa się z Play, może jeszcze wypromować operatora za granicą - pisze Puls Biznesu.

Netia podpisała kilka dni temu list intencyjny w sprawie sprzedaży pozostałym akcjonariuszom swoich udziałów w P4, o czym pisaliśmy w tej wiadomości.

Kiedy Netia obejmowała udziały w P4, uważaliśmy, że powiązania między biznesem mobilnym i stacjonarnym mogą przynieść dużo korzyści. Ten model jednak się nie sprawdził - mówi Constantine Gonticas, partner zarządzający funduszu Novator. Novator planuje wyjście z inwestycji na różne sposoby - sprzedaż udziałów, fuzja, rynek publiczny, ale dopiero kiedy spółka będzie dojrzała.

Play w bieżącym roku dalej musi intensywnie się rozwijać, ale jego udziałowcy nie wykluczają, że w przyszłości wprowadzą markę na rynki zagraniczne. Zarejestrowali już markę w kilku krajach. Na razie jednak to tylko możliwość, a nie konkretne plany.

Jak mówi zarząd Netii, jednym z powodów sprzedaży pakietu P4, było planowane podwyższenie kapitału operatora komórkowego. Sama Netia chce skoncentrować się na głównej działalności, czyli internecie szerokopasmowym.

Moim zdaniem, do 2012 roku każde gospodarstwo domowe w Europie będzie miało szerokopasmowe połączenie w dowolnej technologii - uważa Constantine Gonticas.

Dalsza część tekstu pod wideo