"Kto dzwonił?" w Plusie
Plus śladem Ery i Idei wprowadził usługę informującą o nieodebranych połączeniach.
Plus śladem Ery i Idei wprowadził usługę informującą o nieodebranych połączeniach.
Usługa Kto dzwonił? polega na wysyłaniu SMS-a z informacją o nieodebranych połączeniach do klienta, który nie mógł odebrać połączenia z uwagi na następujące wydarzenia:
• był poza zasięgiem,
• miał wyłączony telefon,
• prowadził inną rozmowę i nie miał aktywnej usługi połączenie oczekujące (call waiting).
Informacja o próbach połączeń zostaje przekazana SMSem także w przypadku niepozostawienia przez dzwoniącego wiadomości na poczcie głosowej osoby, do której dzwonił. SMS wysłany do klienta powinien zawierać numer telefonu oraz datę i godzinę nieodebranego połączenia.
Usługa zostanie włączona dla wszystkich abonentów Plus GSM, klientów SIMPLUS, mixPlus oraz Sami Swoi. Usługa będzie włączana systematycznie kolejnym klientom.
Usługa jest bezpłatna dla klienta. Aktywacja i deaktywacja usługi jest bezpłatna.
Przykładowa treść SMSów wysyłanych przez system:
4 pol. nieodebrane: 21.01.2005 18:15, 20:15, 20:21 +48601102601; 20:07 +48601104444
W przypadku, gdy klient był poza zasięgiem, miał wyłączony telefon lub osoba dzwoniąca nie zostawiła wiadomości na poczcie głosowej system wysyła SMSa informującego o nieodebranych połączeniach do 2 minut po zalogowaniu się klienta do sieci. W przypadku gdy klient prowadził inną rozmowę i z tego powodu nie odebrał połączenia system wysyła do niego SMS-a z informacją o nieodebranym połączeniu niezwłocznie po zaistnieniu sytuacji.
System przetrzymuje informacje o nieodebranych połączeniach przez 1 dobę. Oznacza to, że jeśli klient jest poza zasięgiem lub ma wyłączony telefon dłużej niż dobę system po każdej zakończonej dobie wyśle do niego zbiorczy SMS z informacją o nieodebranych połączeniach, w ciągu minionej doby (w każdym SMSie będzie tylko jedna data).
Jeżeli wiadomość będzie dłuższa niż 160 znaków, system podzieli wiadomość na wiadomości o długości 160 znaków.
System nie wysyła SMSów pomiędzy 22 a 6 rano.
Jeżeli klient, który się nie dodzwonił miał włączoną usługę CLIR, system nie wyśle SMS-a powiadamiającego o nieodebranym połączeniu.
W celu deaktywacji usługi klient wysyła SMS o treści NIE pod numer 8023. Usługa deaktywacji jest bezpłatna. System odeśle klientowi SMSa o treści Usługa "Kto dzwonił?" została wyłączona.
W celu ponownej aktywacji usługi klient wysyła SMS o treści TAK pod numer 8023. Usługa ponownej aktywacji jest bezpłatna. System odeśle klientowi SMSa o treści Usługa "Kto dzwonił?" została ponownie włączona.
Informacje o usłudze znajdą się na stronach www.plusgsm.pl w zakładce Usługi.
Usługa nie będzie działała:
• dla klientów abonamentowych, którzy mają aktywną usługę Plus Turbo (karty dualne),
• jeśli klient ustawi przekierowanie inne niż na pocztę głosową np. na numer stacjonarny,
• w roamingu.
Użytkownicy SIMPLUS, którzy mogą otrzymywać połączenia, a nie mogą ich wykonywać będą otrzymywać SMS w ramach usługi.
Abonenci, którzy mają założoną blokadę połączeń wychodzących będą otrzymywać SMS w ramach usługi.