Informacje o programie Orange Partner
Orange Partner to światowy program, który zakłada współpracę z Orange w celu komercjalizacji aplikacji, materiałów i rozwiązań mobilnych.
Orange Partner to światowy program, który zakłada współpracę z Orange w celu komercjalizacji aplikacji, materiałów i rozwiązań mobilnych. 
Program Orange Partner zapewnia fachowe doradztwo i wsparcie firmom zajmującym się projektowaniem,
konstrukcją i komercjalizacją rozwiązań mobilnych. 
Obecnie program Orange Partner liczy sobie ponad 34 tys. członków na całym świecie. Zespołem Orange Partner kieruje dyrektor Orange Partner, Steve Glagow. Członkostwo w programie Orange Partner jest darmowe, przy czym wyróżnia się dwa
rodzaje członkostwa: 
1. Członkostwo w programie Orange Partner, gdzie przywileje członków to m.in.: 
• pełen dostęp do obszernej bazy danych on-line, 
• najnowsze narzędzia techniczne do wspierania rozwoju, 
• kluczowe informacje od dostawców platform i producentów urządzeń, 
• szczegółowe informacje dotyczące zapotrzebowania Orange, 
• informacje i wskazówki dotyczące procedur testowych w przemyśle, 
• szkolenia on-line w formie wirtualnych seminariów, 
 
• kształcenie i doradztwo w ramach imprez na żywo, 
• wsparcie typu P2P poprzez internetowe fora dyskusyjne. 
 
2. Premiowane członkostwo w programie Orange Partner. Członkowie, którzy są w posiadaniu potencjalnych rozwiązań komercyjnych, chcą
skorzystać z narzędzi testowych czy zasięgnąć indywidualnej porady i wsparcia, muszą
ubiegać się o członkostwo premiowane. 
Członkostwo to jest również bezpłatne, a warunkiem jego uzyskania jest podpisanie umowy o zachowaniu poufności i zgoda ze strony Orange Partner. 
Premiowani członkowie mogą przedkładać własne aplikacje, produkty lub rozwiązania
mobilne do rozważenia i potencjalnego włączenia do katalogu produktów wewnętrznych Orange, które następnie mogą zostać wprowadzone na rynki w krajach, w których Orange prowadzi działalność. 
Oprócz wyżej wymienionych korzyści, premiowani członkowie zyskują również: 
• rzetelną, otwartą opinię o danej koncepcji lub gotowym rozwiązaniu, 
• wsparcie techniczne podczas prac rozwojowych, udzielane zarówno wirtualnie, jak i poprzez działające na całym świecie Developer Centres (ośrodki rozwojowe) w Bostonie, Glasgow, Maidenhead, San Francisco i Velizy (Francja), 
• możliwość integrowania własnych rozwiązań z różnymi API firmy Orange, 
 
• pełniejszą wiedzę o wymogach Orange dotyczących rozwiązań mobilnych, 
• możliwość przeprowadzania testów zgodności ze standardami Orange, on-line i off-line, 
• okazje zmierzenia się z wyzwaniami deweloperów, które mogą przyspieszyć komercjalizację własnych rozwiązań. 
Developer Centres to ośrodki, w których członkowie programu mogą korzystać z narzędzi i wsparcia, a także przeprowadzać ostateczne testy przy pomocy urządzeń Orange, za pośrednictwem sieci Orange 2G oraz - niektórych miejscach - 3G. Każdy z ośrodków oferuje dobrze wyposażone zaplecze techniczne, zaprojektowane tak, by zapewnić dogodne warunki efektywnego opracowywania aplikacji. Ośrodki dysponują salami spotkań, laboratoriami oraz centrum konferencyjnym dla potrzeb większych
imprez. Najnowocześniejsze słuchawki z mikrofonem oraz karty SIM firmy Orange udostępniane są do wykorzystania w trakcie prac rozwojowych i testów. 
W przypadku, gdy premiowany członek programu opracuje i przedłoży własny produkt do oceny przez Orange Partner (o ile zainteresowana firma spełni określone wymagania odnośnie dochowania należytej staranności) i jeśli produkt ten zostanie pozytywnie oceniony pod kątem potencjalnego wprowadzenia na rynek, przejdzie pomyślnie wymagane testy przemysłowe oraz testy zgodności ze standardami Orange, może zostać zamieszczony w katalogu produktów wewnętrznych Orange. 
Zainteresowane strony z krajów, w których działa Orange, mogą dokonać wyboru z oferty przedstawionej w katalogu, nawiązać rozmowy handlowe z trzecimi stronami, a następnie przeprowadzić komercjalizację produktu. 
Każdy produkt znajdujący się w katalogu otrzyma w przyszłości specjalny certyfikat. Potwierdzenie zgodności ze standardami Orange oznacza, że aplikacja, materiały lub rozwiązanie mobilne zostało przetestowane i spełnia wymogi technologii Orange. 
Premiowani członkowie programu Orange Partner będą mieli możliwość opublikowania
uzyskanego statusu zgodności ze standardami Orange. 
Orange Code Camp (odbywający się w dniach 17-19. października w Opio koło Nicei) to nieformalna, rozrywkowa impreza, która skupia deweloperów aplikacji mobilnych, wydawców gier i dostawców materiałów z całego świata. Pierwszy Code Camp odbył się w Poitiers w północnej Francji we wrześniu 2004, a druga impreza miała miejsce a
kwietniu 2005 roku w Sarasocie na Florydzie. 
Podczas trzydniowej imprezy Code Camp w Opio, uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w
100 sesjach, przyglądając się wszelkim aspektom rozwoju i komercjalizacji rozwiązań
mobilnych, od opracowywania aplikacji Java, API na rynek francuski, aż po strategię urządzeń Orange. 
Code Camp stwarza okazję do spotkania przedstawicieli firm z przedstawicielami
Orange, a co za tym idzie, prezentacje produktów w ramach specjalnych sesji, których uczestnicy mają szansę indywidualnego omówienia swoich projektów z członkiem zespołu Orange Partner. Istnieje również możliwość kodowania i testowania produktów przy pomocy sieci i urządzeń Orange w dostępnym na miejscu ośrodku rozwojowym, wyposażonym w system 3G, jak również uzyskania indywidualnych konsultacji z ekspertami, wsparcia technicznego
i porad handlowych. 
W powitalnym wesołym miasteczku uczestnicy mogli sprawdzić swoje siły, umiejętności i odporność w różnego rodzaju tradycyjnych konkurencjach, natomiast drugi wieczora odbyła się impreza Fun Fest. Nie zabrakło na nim koncertu popularnej grupy rockowej, konkursów z nagrodami, byka rodeo i nie tylko. Była to również okazja zgłaszania
produktów do konkursu Orange Code Camp Contest, w której nagrodą jest innowacyjny pojazd: Segway Human Transporter (ginger). 
Uczestnicy spotkania mieli również okazję uzyskania fachowych porad ze strony sponsorów. Złotymi sponsorami Orange Code Camp w Opio są: Nokia, Sony Ericsson, Symbian oraz UIQ Technology. Srebrni sponsorzy to: Gemplus, Microsoft, Palm, Texas Instruments i Sybase. 
Katalog produktów wewnętrznych Orange zawiera szereg innowacyjnych aplikacji, treści
i rozwiązań mobilnych. Wiele z nich jest obecnych na rynku w jednym lub kilku spośród z 17 krajów. Do dotychczasowych sukcesów członków programu Orange Partner należy m.in. opracowanie usług: 
• Push-to-Video (przesyłanie plików wideo), 
• Meet-U (umożliwia użytkownikom kontakt wideo), 
• Traffic-I (informacje na temat ruchu drogowego dostarczane bezpośrednio na telefon), 
• Fizz Traveller (informacje dla podróżujących w dowolnym miejscu świata).