Gry dla Androida zbyt pracochłonne?
Jeden z bardziej znanych producentów gier dla systemu Android postanowił zrezygnować ze wsparcia dla tej platformy? Powód? Gry dla tego systemu pochłaniają zbyt dużo zasobów firmy.
Jeden z bardziej znanych producentów gier dla systemu Android postanowił zrezygnować ze wsparcia dla tej platformy? Powód? Gry dla tego systemu pochłaniają zbyt dużo zasobów firmy.
Mika Mobile, która jest twórcą m.in. gry Battleheart, poinformowała, że wkrótce zakończy tworzenie gier dla platformy Android. Przyczyną tego są m.in. ograniczenia platformy oraz jej skomplikowanie.
Firma podała w komunikacie, że w ciągu ostatniego roku wiele razy musiała się zmagać z tymi czy innymi ograniczeniami platformy. Jej gry dostosowywane były pod konkretne urządzenia, usuwane w nich były konkretne błędy dla nich, modyfikowane formaty tekstur i cieni pod konkretne układy graficzne, wydawane nowe łatki dla nowych urządzeń, które zapobiegały błędnym działaniom aplikacji itp.
Wszystkie czynności związane z grami i aplikacjami dla systemu Android zabierały 20% czasu wszystkich programistów zatrudnionych w firmie. W zamian za to wpływy z tytułu ich udostępniania w Android Markecie (obecnie Google Play) wyniosły zaledwie 5% całości i systematycznie spadały.
W związku z tym Mika Mobile podjęła decyzję o zaprzestaniu wsparcia platformy Android i skupieniu się na tej, która ma jej przynieść znacznie większe przychody, czyli iOS.