Grupa Polsat Plus w 3Q2025: rośnie internet i multiplay, ale są też spadki
Grupa Polsat Plus podała wyniki finansowe i operacyjne za trzeci kwartał 2025 roku, chwaląc się sukcesem nowej oferty usług łączonych. Liczba klientów multiplay wzrosła do ponad 3 mln, przybyło użytkowników internetu, jednak operator notuje też spadki.
Z najnowszego, kwartalnego raportu Grupy Polsat Plus wynika, że łączna liczba abonamentowych usług kontraktowych (RGU) wynosiła na koniec września 13,393 mln, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej.
Motorem wzrostu była wysoka sprzedaż usług dostępu do Internetu, zarówno w technologiach stacjonarnych, jak i w technologii mobilnej oraz usług telefonii mobilnej. Jednocześnie utrzymuje się trend spadkowy na bazie usług płatnej telewizji. Głównym powodem spadku pozostaje mniejsza liczba świadczonych usług telewizji satelitarnej, co jest częściowo kompensowane rosnącą liczbą usług telewizyjnych świadczonych w technologii internetowej (IPTV/OTT)
Na telefonię komórkową przypada 6,573 mln usług RGU (wzrost o 3,1% r/r, 195 tys. r/r), na płatną telewizję 4,556 mln (spadek -2,9%), a na internet – 2,264 mln (wzrost o 10,1%). Liczba klientów jest jednak znacznie niższa i wynosiła na koniec okresu 5,664 mln (spadek -1,4% r/r, 83 tys.). Do 3,022 mln (o 41 tys. r/r) wzrosła jednak liczba klientów usług multiplay. Z ofert łączonych korzysta 53,4% wszystkich klientów Grupy. Z usług operatora korzysta także 67,6 tys. klientów biznesowych (spadek o -1%).
Operator tłumaczy, że na spadek bazy klientów indywidualnych wpływ miała m.in. mniejsza popularność technologii satelitarnej, jak również utrzymujący się proces konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego.
W segmencie pre-paid Grupa na koniec września miała 2,405 mln usług, w tym 2,285 mln mobilnych usług telekomunikacyjnych (spadek -7,9% r/r). Zdaniem operatora, spadek ten wynika przede wszystkim z wysokiego poziomu konkurencyjności w tym segmencie rynku oraz migracji klientów na taryfy kontraktowe.
Grupa Polsat Plus odnotowała wzrost ARPU (średni przychód na użytkownika) klientów kontraktowych – ARPU klientów indywidualnych wzrosło w III kw. o 4% r/r do 80,3 zł, a klientów biznesowych – o 2,1% r/r do blisko 1,55 tys. zł. Jednocześnie na poziomie 7,4% utrzymuje się wskaźnik rezygnacji klientów z usług (churn).
Wyniki sprzedaży naszej nowej oferty multiplay przerosły nasze oczekiwania. Sprzedaż pakietów składających się z 3 i więcej usług wzrosła blisko 3-krotnie. Już 11% naszych klientów przeszło na nową ofertę. Dzięki temu widzimy duży potencjał do wzrostu naszego ARPU w przyszłości. Już dziś średni przychód od klientów detalicznych przebił 80 zł. Nasze ARPU rosło we wszystkich naszych segmentach: wśród klientów indywidualnych wzrosło o 4% do 80,3 zł, od klientów biznesowych – o 2,1% do 1,55 tys., a w segmencie usług przepłaconych – o 3,4% do 18,4 zł. A jeśli do tego dodamy, że wskaźnik rezygnacji klientów z usług pozostaje na niskim poziomie 7,4%, to mamy pełny obraz skuteczności naszej strategii multiplay – komentuje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.
W trzecim kwartale przychody Grupy wyniosły 3,43 mld zł, a zysk EBITDA – 766 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, pozostają na wysokim poziomie 860 mln zł.