Funkcja in-app w aplikacjach mało dochodowa?
Taką tezę głosi firma TapTapTap, producent popularnej Camera+ dla iPhone’a. Twierdzi ona, że z funkcji płatności in-app skorzystało zaledwie 5% użytkowników jej aplikacji.
Taką tezę głosi firma TapTapTap, producent popularnej Camera+ dla iPhone’a. Twierdzi ona, że z funkcji płatności in-app skorzystało zaledwie 5% użytkowników jej aplikacji.
Aplikacja Camera+ dostępna jest w App Store w cenie 99 centów. Do tej pory na jej zakup zdecydowało się ponad 2 mln użytkowników, przynosząc firmie dochód na poziomie ponad 1,83 mln dolarów.
Wraz z wydaniem drugiej wersji aplikacji, udostępniona została funkcja in-app, pozwalająca na zakup aplikacji z jej poziomu. Według danych developera, na taki krok zdecydowało się zaledwie 5% użytkowników.
W ciągu 4,5 miesiąca od momentu udostępnienia płatności in-app, ten sposób zakupu dał firmie przychód na poziomie niecałych 70 tys. dolarów. Jak przyznaje sam developer, to tyle, co kot napłakał.
Oczywiście, dane dotyczące jednej aplikacji nie mogą być podstawą do wydawania sądów na temat całego rynku. Pokazują jednak pewien trend, który znacznie łatwiej jest zaobserwować na cieszącej się dużą popularnością i najtańszej aplikacji.
Warto przypomnieć, że w ostatnim czasie również Google wprowadził do swojego Android Market płatności in-app. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.