FreecoNet wprowadził rozmowy HD
FreecoNet, operator platformy VoIP, umożliwił prowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD. Tej tematyce poświęcony został Lunch VoIP-owy 2010, który odbył się 24. lutego w Warszawie.
FreecoNet, operator platformy VoIP, umożliwił prowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD. Tej tematyce poświęcony został Lunch VoIP-owy 2010, który odbył się 24. lutego w Warszawie.
Wprowadzenie HD Voice oznacza dla użytkowników FreecoNet lepszą jakość dźwięku rozmów telefonicznych, a wkrótce także usług dodanych.
HD Voice korzysta z szerokopasmowych kodeków (g722), które próbkują dźwięk 16 tys. razy na sekundę, w zakresie od 150Hz do 7kHz. Tradycyjna telefonia - oparta na wąskopasmowym łączu PSTN - umożliwia próbkowanie dźwięku z prędkością 8 tys. razy na sekundę i korzystanie z częstotliwości od 200Hz do 4kHz. Porównując specyfikacje obu systemów można śmiało stwierdzić, że HD Voice zapewnia dwukrotnie lepszą jakość dźwięku. Z jej pomocą można bezbłędnie rozpoznać głos każdego rozmówcy, w tym trudny akcent obcojęzyczny, dzięki czemu przekaz treści jest płynny i zrozumiały. Wrażenie z rozmowy jest takie, jakby nasz rozmówca był w tym samym pokoju - tłumaczy Jan Wyrwiński, prezes zarządu FreecoNet.
Możliwość rozmawiania w technologii HD nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla użytkowników FreecoNet. Obaj rozmówcy muszą jedynie posiadać aparat telefoniczny obsługujący szerokopasmowy kodek g722. W przypadku, gdy jeden z telefonów obsługuje wyłącznie kodeki wąskopasmowe, połączenie zostanie ustanowione w jakości właściwej dla tego właśnie standardu.
Sprzęt VoIP, który wspiera technologię HD Voice, staje się coraz szerzej dostępny na rynku. Zaawansowane telefony IP mają w swojej ofercie m.in. Gigaset, AVG czy Yealink. FreecoNet ma w ofercie telefon Siemens Gigaset A580 IP, obsługujący ten kodek.
HD Voice w telefonii to w Polsce nowość wprowadzana przez FreecoNet. Wprowadzenie tej technologii w kilku krajach (w tym w Polsce) całkiem niedawno, bo na tegorocznych targach CES w Las Vegas, zapowiedział Orange. W najbliższym czasie prawdopodobnie wszyscy operatorzy telekomunikacyjni pójdą w jego ślady i zaoferują rozmowy w jakości HD jako standardową usługę dla abonentów. Różnica w dźwięku jest bowiem na tyle wyraźna, że klient, który raz z niej skorzysta i porówna z dźwiękiem tradycyjnym, z pewnością będzie wymagać takiej samej jakości od swojego obecnego operatora. O tym, jaka to jest różnica, można się przekonać się poniżej, przy pomocy specjalnie do tego stworzonego nagrania demo.
FreecoNet przygotował także raport o technologii VoIP - "Telefonia internetowa:
Gdzie Jesteśmy?", który można pobrać poniżej.
Zobacz: raport "Telefonia internetowa:
Gdzie Jesteśmy?" (plik .pdf; 367 kB).