Facebook wprowadza płatne spotkania online
Facebook chce umożliwić twórcom wydarzeń online zarabianie na nich. Dlatego zostaje wprowadzona opcja organizacji wydarzeń, za udział w których trzeba płacić.

Nowa funkcja dedykowana jest firmom, twórcom treści, a także biznesowi - np. organizatorom szkoleń. Właściciele stron mogą stworzyć wydarzenie dowolnego rodzaju, korzystając z Facebook Live - na przykład szkolenie, podcast, spotkanie biznesowe. Ma być to forma pomocy w czasach pandemii dla firm oraz twórców treści. W krajach, gdzie można korzystać z Facebook Pay, twórcy wydarzenia sieciowego otrzymają 100% wpływu z "biletów". W przypadku wydarzeń na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android - 70%. Aby można było tworzyć płatne wydarzenia online, strona i treści muszą być zgodne z następującymi dokumentami:



Co ciekawe, nowe przepisy Facebooka, dotyczące monetyzacji wydarzeń, pojawiły się krótko po tym, gdy Apple zmieniło swoją politykę dla gier w App Store. Na skutek tych zmian wyleciało ze sklepu m.in. Fortnite.