Ericsson: Elita polskich internautów stawia na smartfony

4,6 mln osób - tyle liczy w Polsce prawdziwa "elita Internetu" według Ericsson Consumer Lab. To osoby, które dyktują trendy pozostałym użytkownikom sieci. W badaniu zdefiniowano trzy grupy liderów opinii, czyli pionierów - przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy - w sumie 32% Internautów.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ericsson: Elita polskich internautów stawia na smartfony

4,6 mln osób - tyle liczy w Polsce prawdziwa "elita Internetu" według Ericsson Consumer Lab. To osoby, które dyktują trendy pozostałym użytkownikom sieci. W badaniu zdefiniowano trzy grupy liderów opinii, czyli pionierów - przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy - w sumie 32% Internautów.

Ericsson wziął pod lupę pionierów, ale tylko tych używających mobilnego Internetu. Kiedy ta grupa ma wybrać dostęp do szerokopasmowego Internetu, kieruje się trzema najważniejszymi wskaźnikami. Bierze pod uwagę zasięg, brak ograniczeń w korzystaniu z sieci oraz jak najniższą cenę. Większość z nich decyduje się na mobilny szerokopasmowy Internet, ponieważ chce mieć dostęp do sieci poza domem. Ponad połowa we wszystkich trzech grupach wskazuje także na możliwość dostępu do Internetu, a jedna trzecia - na mobilność w domu.

Z badania wynika, że ponad połowa użytkowników mobilnego Internetu łączy się z siecią codziennie. Wśród elity te wskazania są jeszcze częstsze. Aż 63% przebojowej młodzieży i 69% profesjonalistów zagląda do Internetu codziennie. Podczas gdy niecałe 80% wśród wszystkich internautów mobilnych korzysta z sieci co najmniej raz w tygodniu, wśród użytkowników tę odpowiedź wskazało aż 94%.

We wszystkich grupach najpopularniejszym urządzeniem do korzystania z Internetu za pośrednictwem mobilnego łącza są laptopy. Jednak wśród internetowego creme de la creme bardzo dużą popularnością cieszą się także smartfony. Smartfonów ogółem używa 58% użytkowników mobilnego Internetu, natomiast wśród profesjonalistów korzysta z nich aż 77% badanych. Wygląda na to, że zapoczątkowany przez nich trend będzie się rozwijał zgodnie z wzorcami z najbardziej rozwiniętych technologicznie krajów. Dla porównania - w Wielkiej Brytanii, USA czy Korei Południowej to właśnie smartfony najczęściej służą do Internetu mobilnego.

Wśród użytkowników zadowolonych z usług mobilnego Internetu najwięcej jest przebojowej młodzieży, profesjonalistów i eksperymentatorów. Wskazuje to na wzrost znaczenia tych usług w przyszłości, ponieważ właśnie te grupy są liderami opinii. Ich zadowolenie jest więc szczególnie cenne dla operatorów.

Ericsson zapytał także internautów, którzy nie używają mobilnego Internetu, dlaczego nie zdecydowali się na korzystanie z tej usługi. Wśród ogółu Internautów "stacjonarnych" aż 33% odpowiedziało, że usługi te są zbyt drogie. W niektórych grupach pionierskich było inaczej. Zarówno przebojowa młodzież, jak i profesjonaliści obawiali się przede wszystkim małej prędkości. Dopiero na drugim miejscu czynnikiem zniechęcającym była cen.

Dalsza część tekstu pod wideo