Coldplay - premiery tylko dzwonkami
Grupa Coldplay wybrała niecodzienny sposób dotarcia do odbiorców i promocji swojej nowej płyty.
Grupa Coldplay wybrała niecodzienny sposób dotarcia do odbiorców i promocji swojej nowej płyty.
Akcja promocyjna operatora telefonii komórkowej - Cingular - polegać ma na udostępnianiu nagrań znanych grup pod postacią dzwonków dla telefonów komórkowych, czasem nawet przed ich oficjalną premierą na bardziej standardowych nośnikach.
Obecnie z firmą Cingular współpracuje wytwórnia Capitol Records (EMI Group), jednak kolejni partnerzy mają przyłączać się do programu w miarę upływu czasu. Dzwonek Coldplay to fragment nowego utworu Speed of Sound. 30-sekundowe nagranie dla telefonów to obecnie jedyna szansa na odsłuchanie najnowszego utworu. 18 kwietnia nastąpić mają pierwsze premiery radiowe nagrania, a album zatytułowany X&Y ma zostać wydany w czerwcu.
Niektórzy z analityków oceniają, że do 2008 roku, użytkownicy komórek będą wydawać na przeznaczone im dzwonki około miliard dolarów rocznie.