Co najważniejsze dla klientów przy zmianie operatora?

Firma doradcza Deloitte zapytała Polaków co jest dla nich najważniejsze przy zmianie operatora. Zaledwie niecała jedna trzecia ankietowanych odpowiedziała, że czynnikiem decydującym jest dla nich niska cena usług u nowego operatora.

Redakcja Telepolis
24
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Co najważniejsze dla klientów przy zmianie operatora?

Firma doradcza Deloitte zapytała Polaków co jest dla nich najważniejsze przy zmianie operatora. Zaledwie niecała jedna trzecia ankietowanych odpowiedziała, że czynnikiem decydującym jest dla nich niska cena usług u nowego operatora.

Takich odpowiedzi udzieliło 31% pytanych, co stanowi niższy odsetek niż w innych krajach europejskich. Dla przykładu mieszkańcy Wielkiej Brytanii odpowiedzieli tak w 32%, Francji 33%, Norwegii 36%, Hiszpanii 38% oraz Niemiec aż 53%.

Polacy okazali się najmniej wrażliwi na cenę usług m.in. z tego powodu, że w Polsce spadły już one do porównywalnego u każdego z operatorów poziomu. Z drugiej strony bardzo ważny okazał się zasięg nowego operatora - wskazało na niego 27% pytanych (średnia dla całego badania to 19%).

Z kolei jako powód zmiany operatora jedna czwarta pytanych (25%) podała niski poziom obsługi, natomiast 14% - na niedostępność wybranego modelu telefonu u swojego dotychczasowego operatora.

Raport mówi również o postrzeganiu operatorów przez klientów i tym, co wpłynęło na decyzję o przejściu do innego. Play kojarzy się klientom z najniższymi cenami (50% odpowiedzi), Plus z zasięgiem sieci i techniczną jakością usług (35%). Do T-Mobile aż 25% pytanych przeszło z powodu obecności w ofercie telefonu, który poszukiwali.

Badanie przeprowadzone zostało w Polsce na próbie 2110 respondentów w wieku powyżej 18 lat. 51% z nich stanowili mężczyźni, a 49% - kobiety. 20% pytanych posiadało smartfony, natomiast 80% tradycyjne telefony. Całe badanie przeprowadzone zostało na próbie 30,5 tys. respondentów w 15 krajach.

Dalsza część tekstu pod wideo