Cinkciarz skarży się na banki. Tym razem do UOKiK
Cinkciarz.pl poinformował o złożeniu zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie praktyk banków. Te, zdaniem Cinkciarza, utrudniają lub wręcz uniemożliwiają firmie korzystanie z systemu SWIFT do obsługi przelewów krajowych.

Spółka Cinkciarz.pl argumentuje, że obecny system przelewów międzybankowych w Polsce jest przestarzały i nieefektywny.
Obecnie przesyłanie środków w ramach systemów bankowych w Polsce trwa znacznie dłużej niż transakcje międzynarodowe realizowane przez SWIFT. Przykładowo, funty wysyłane z zagranicznych banków do Polski są księgowane w ciągu kilku minut, podczas gdy przelewy między bankami w Polsce mogą trwać wiele godzin.



– czytamy w komunikacie Zarządu Cinkciarz.pl
Cinkciarz.pl wskazuje na opór ze strony banków, które albo odmawiają przejścia na komunikację SWIFT (m.in. ING, Credit Agricole, Bank Ochrony Środowiska i VeloBank), albo celowo wydłużają proces wdrożenia.
Firma domaga się interwencji UOKiK i wprowadzenia regulacji, które obligowałyby banki do szybszego reagowania na wnioski o umożliwienie korzystania z SWIFT w transakcjach krajowych. Cinkciarz.pl twierdzi, że przekazał urzędowi kompletną dokumentację w tej sprawie.
Wprowadzenie SWIFT do obsługi przelewów krajowych mogłoby przynieść wiele korzyści, takich jak:
- skrócenie czasu realizacji przelewów,
- zwiększenie efektywności obsługi transakcji,
- obniżenie kosztów transakcyjnych,
- dostosowanie standardów do tych obowiązujących w transakcjach międzynarodowych.