Awaryjne plany operatorów

Od dziś przedsiębiorcy telekomunikacyjni muszą sporządzać plany działań na wypadek wystąpienia szczególnych zagrożeń – np. zamachu terrorystycznego.

Redakcja Telepolis
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Awaryjne plany operatorów

Od dziś przedsiębiorcy telekomunikacyjni muszą sporządzać plany działań na wypadek wystąpienia szczególnych zagrożeń – np. zamachu terrorystycznego.

Plan powinien określać m.in. zasady wzajemnej współpracy przedsiębiorców telekomunikacyjnych, a także współpracy ze służbami ratowniczymi, czy zabezpieczania sieci przed zakłóceniami.

Obowiązek sporządzania planu nie musi dotyczyć wszystkich operatorów – wyłączenia leżą w gestii ministra infrastruktury. Nowe rozporządzenie stanowi, że planu nie muszą sporządzać przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi telekomunikacyjne wyłącznie na obszarze nieprzekraczającym granic administracyjnych gminy, a także tacy, których działalność polega wyłącznie na dostarczaniu udogodnień towarzyszących, np. masztów czy światłowodów.

Plan sporządzany jest dla obszaru wykonywania działalności telekomunikacyjnej, który został określony we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Plan powinien być aktualizowany nie rzadziej niż raz na 3 lata. Każdy przedsiębiorca powinien sporządzić plan w ciągu 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych albo dostarczania sieci telekomunikacyjnej. Operatorzy, którzy działają już na rynku, mają na sporządzenie planu 12 miesięcy od dnia wejścia rozporządzenia w życie.

Dalsza część tekstu pod wideo