AT&T przejmuje Nextel Mexico, będzie trzecim graczem w Meksyku
AT&T jest na wielkich zakupach w Meksyku. Dziewięć dni po przejęciu Iusacella, przejmuje podobnej wielkości Nextel Mexico.

AT&T jest na wielkich zakupach w Meksyku. Dziewięć dni po przejęciu Iusacella, przejmuje podobnej wielkości Nextel Mexico.
Za mniejszą z sieci AT&T zapłaci 2,5 mld dolarów, podczas gdy za nieco większego Nextela tylko 1,875 mld dolarów. Druga z transakcji jest elementem aukcji upadłościowej dotychczasowego właściciela Nextela, NII Holdings. Zdobyte pieniądze NII Holdings zamierza przeznaczyć na budowę sieci w Brazylii.
Nextel Mexico ma około 3,6 mln abonentów, a zasięgiem swojej sieci dociera do 76 mln mieszkańców kraju (przy populacji wynoszącej 118 mln). Nieco większy zasięg miał przed przejęciem Iusacell - docierał do około 82,6 mln mieszkańców kraju.
AT&T planuje na bazie już istniejącej infrastruktury i przejętych licencji na częstotliwości stworzyć ofertę, którą będzie mógł skutecznie konkurować z Movistarem (ponad 21 mln aktywnych kart SIM) i liderem na rynku - Telcelem z ponad 73 mln subskrybentów.
AT&T w ostatnim czasie przejął również DirectTV, amerykańskiego dostawcę telewizji z 41% udziałów w SKY Mexico. Prawdopodobnie więc mieszkańcy Meksyku wkrótce będą mogli skorzystać z nowej oferty łączonej - telefon + telewizja.