[Aktualizacja] Wyniki Netii po 4Q2011

W 2011 roku Netia miała 1593,2 mln zł zysku netto, czyli skorygowana z 1610 mln zł do 1590 mln zł prognoza została zrealizowana. Na koniec 2011 roku firma miała 750,156 tys. klientów usług szerokopasmowych.

Lech Okoń (LuiN)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja] Wyniki Netii po 4Q2011

W 2011 roku Netia miała 1593,2 mln zł zysku netto, czyli skorygowana z 1610 mln zł do 1590 mln zł prognoza została zrealizowana. Na koniec 2011 roku firma miała 750,156 tys. klientów usług szerokopasmowych.

Przedstawione w raporcie Netii dane odzwierciedlają wyniki pro forma Grupy Netia bez uwzględniania wpływu akwizycji grupy Telefonia Dialog oraz Crowley Data Poland, zawartych w grudniu 2011 roku.

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł w 2011 roku 403,2 mln zł, skorygowana marża EBITDA 25,3%, a skorygowany zysk EBIT 100 mln zł.

Nakłady inwestycyjne (z wyłączeniem akwizycji) wyniosły 229,6 mln zł, co stanowiło 14% przychodów.

Aktualizacja:
Rok 2011 Netia (bez uwzględnienia Crowley Data Poland i Telefonii Dialog) zakończyła - zgodnie z prognozą - z liczbą 750 tys. klientów usług szerokopasmowych (wzrost o 9% w stosunku do 2010 roku). Spółka szacuje, że na koniec 2011 roku jej udział w rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu wzrósł do 11,9%, zaś w IV kwartale 2011 roku spółka posiadała 20% udział we wzroście rynku netto.

Liczba klientów dostępu do Internetu obsługiwanych na bazie 706 uwolnionych węzłów TP (LLU) wyniosła na koniec 2011 roku 184 tys. (wzrost kwartał do kwartału o 5%), w tym 100 tys. to abonenci zmigrowani z mniej rentownego dostępu regulowanego BSA.

Uwzględniając CDP oraz Dialog, Nowa Netia zakończyła rok 2011 z liczbą 912 tys. klientów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (14,4% udział w polskim rynku). 46% klientów szerokopasmowych Nowej Netii obsługiwanych było na sieci własnej.

Liczba klientów usług głosowych na koniec IV kwartale wyniosła 1,177 mln, co oznacza spadek o 1% w porównaniu z IV kwartałem 2010 roku. Spadek liczby klientów jest powodowany przede wszystkich wyższym wskaźnikiem odejść w segmencie WLR. Netii udaje się przy tym utrzymywać stabilne ARPU z usług głosowych na poziomie 50 zł.

Już 38% klientów jest podłączonych bezpośrednio do własnej sieci Nowej Netii a udział Nowej Netii w rynku stacjonarnych usług głosowych wynosi 19,9%.

Na koniec 2011 roku Netia miała ponad 28 tys. klientów mobilnego Internetu (z Dialogiem ponad 30 tys.), co oznacza wzrost w ciągu kwartału o ponad 20%. Nowa Netia miała też na koniec 2011 roku 52 tys. klientów usług głosowych w modelu MVNO, z czego większość to klienci Dialogu. Mobilny dostęp do Internetu Netia świadczy na bazie sieci P4, natomiast Dialog na bazie sieci firmy Polkomtel.

Na koniec 2011 roku Nowa Netia dysponowała 780 tys. linii w standardzie NGA (powyżej 30 Mb/s) a z bardzo szybkiego dostępu do Internetu na sieci NGA Nowej Netii korzystało 28 tys. klientów. W 2012 roku nakłady inwestycyjne Nowej Netii na modernizację sieci do standardu NGA wyniosą ok. 40 mln zł, dzięki czemu w zasięgu sieci NGA Netii znajdzie się kolejnych 450 tys. lokali. Łączny potencjał NGA Nowej Netii (z uwzględnieniem części linii TP w zasięgu węzłów LLU) to 2,5 mln lokali.

Na koniec 2011 roku z usług telewizyjnych (IPTV) Netii korzystało 6 tys. klientów. Zasięg usług telewizyjnych Netii nie jest jednak ograniczony wyłącznie do linii NGA. IPTV dostępne jest również na liniach w technologii ADSL2+, stąd łączny potencjał usługi 3play Nowej Netii sięga obecnie blisko 1,2 mln, a do końca bieżącego roku może przekroczyć 2 mln linii.

Prognoza Netii na 2012 rok zakłada osiągnięcie liczby 2,9 mln usług świadczonym klientom oraz osiągnięcie przychodów na poziomie 2,185 mld zł. Planowany przez zarząd skorygowany zysk EBITDA (bez uwzględnienia kosztów operacyjnych integracji w wysokości do 50 mln zł oraz inwestycji kapitałowych związanych z integracją w wysokości do 30 mln zł) ma sięgnąć 600 mln zł a skorygowane nakłady inwestycyjne 300 mln zł.

Dalsza część tekstu pod wideo