59% aplikacji mobilnych nie zarabia na siebie?
Przychody 59% aplikacji mobilnych nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich powstaniem - wynika z danych przedstawionych przez App Promo.
Przychody 59% aplikacji mobilnych nie są w stanie pokryć kosztów związanych z ich powstaniem - wynika z danych przedstawionych przez App Promo.
Jeśli spojrzeć na tworzenie aplikacji jako samodzielny biznes, to aż 80% z nich nie gwarantuje twórcom dochodu pozwalającego na jego utrzymanie. 68% wszystkich aplikacji może się pochwalić przychodami poniżej 5 tys. dolarów. Podobny odsetek, bo 63%, ma na koncie nie więcej niż 50 tys. pobrań.
Wina leży tu po stronie marketingu, a raczej jego braku. 52% programistów nie wydaje na ten cel nawet 1 dolara, chociaż 91% wszystkich twierdzi że jest on niezbędny, aby odnieść sukces. 52% twórców przeznacza do 5% swojego czasu na promocję swoich aplikacji.
Jest to ważna kwestia, bo według przedstawionych wyników tylko inwestycja w marketing pozwala na generowanie odpowiednich przychodów. Najlepiej zarabiający programiści wydają na marketing swoich dzieł średnio 30 tys. dolarów oraz przeznaczają na to 14% swojego czasu. Dzięki temu 12% z nich może się pochwalić przychodami wyższymi niż 50 tys. dolarów, a 11% z nich - ilością pobrań większą niż 500 tys.