Facebook wprowadza płatne spotkania online

Facebook chce umożliwić twórcom wydarzeń online zarabianie na nich. Dlatego zostaje wprowadzona opcja organizacji wydarzeń, za udział w których trzeba płacić.

Henryk Tur (HTur)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Facebook wprowadza płatne spotkania online

Nowa funkcja dedykowana jest firmom, twórcom treści, a także biznesowi - np. organizatorom szkoleń. Właściciele stron mogą stworzyć wydarzenie dowolnego rodzaju, korzystając z Facebook Live - na przykład szkolenie, podcast, spotkanie biznesowe. Ma być to forma pomocy w czasach pandemii dla firm oraz twórców treści. W krajach, gdzie można korzystać z Facebook Pay, twórcy wydarzenia sieciowego otrzymają 100% wpływu z "biletów". W przypadku wydarzeń na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android - 70%. Aby można było tworzyć płatne wydarzenia online, strona i treści muszą być zgodne z następującymi dokumentami:

Dalsza część tekstu pod wideo
Opłatę za wstęp dodaje się podczas konfigurowania wydarzenia. Wypłaty z tytułu płatnych wydarzeń online są realizowane raz w miesiącu po przekroczeniu minimalnego salda wynoszącego 100 USD.
Facebook wprowadza płatne spotkania online

Co ciekawe, nowe przepisy Facebooka, dotyczące monetyzacji wydarzeń, pojawiły się krótko po tym, gdy Apple zmieniło swoją politykę dla gier w App Store. Na skutek tych zmian wyleciało ze sklepu m.in. Fortnite.