Większość Polaków rozważa zakup smartwacha - tak wynika z badań Huawei
Huawei zleciło badania, z którego wynika, że aż 63% polskich konsumentów rozważa zakup smartwatcha. Dlaczego? Jak widzą go potencjalni nabywcy?

Wykonane przez Ipsos badanie dla Huawei pokazało, że:
- co piąty Polak (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka
- 63% polskich konsumentów rozważa zakup smartwatcha
- 42% spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek
- 39% badanych deklaruje, że korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie
Jaki jest wg użytkowników idealny smartwatch? Powinien:



- mieć długi czas działania na jednym ładowaniu baterii - aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”
- mieć atrakcyjną cenę - jest ona istotna dla 61% respondentów
- być odporny na pył i wodę - to wskazało 59% badanych
W badaniu sprawdzono również, kim są posiadacze smartwatchy? Wyniki pokazują, że są to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. Spośród nich 36% korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Panowie stanowią 51% użytkowników, panie - 49%. Osoby już posiadające inteligentny zegarek wskazują na jego aspekt sportowy - dzięki niemu częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd. Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.
Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2020 roku. A sam producent przypomina, że - wg raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku - zwiększył swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Warto jednak mieć na uwadze, że w swojej ofercie ma wiele smartbandów prezentowanych w kategorii smartwatchy. Ale parę dni temu, 10 września, podczas wydarzenia Huawei Developer Conference, Huawei zaprezentowało dwa nowe modele – Huawei Watch GT 2 Pro i Watch Fit.